söndag 6 juni 2010

Nationaldagsfirande idag på Jamtli. Vi tog en promenad dit och köpte med oss sallader så att vi skulle få lite mat i magen. Det var mycket folk på Jamtli och växlande moln och sol. Min pappa skulle cykla Jämthjulingen för 42.a gången och vi hade bestämt att vi skulle höras av på telefon. På vägen dit kom jag på att jag hade mobilen hemma så väl där spanade vi efter honom. Efter en promenad runt på Jamti, mat och lek på båten för Agaton bestämde oss till slut för att börja gå hemåt och då mötte vi pappa. Det hade varit ganska motigt, sa han. Mycket motvind. Men han är ju duktig som orkar cykla 4 milsloppet varje år.
Var till barnmorskan i fredags. Allt var bra. Jag hade bra blodtryck 110/60 och bra blodvärden. Behövde inte äta nåt järntillskott. Har bara gått upp 4 kg i vikt. Fick lyssna på den lilles hjärtljud också och det slog på bra. Ska ses igen om två veckor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken duktig pappa du har! Min har skaffat magnet på ett snöre så han slipper bocka sig ner när han spelar boule.

Vilken vecka är du i nu?? När var du beräknad?? Skönt med 4 kg, bra blodtryck och järnvärden.

Själv är jag i v 20 och gått upp 2½kg och det är skönt eftersom jag gik upp 22 kg med Tom.

STOR kram Smulan

LIB sa...

vad skönt att allt löper väl med graviditeten! kram lise