fredag 27 april 2007

nysning


Nu är det äntligen fredag. Hm, vem bryr sig om vilken veckodag det är när man är mammaledig? Det händer ju ungefär samma sak en fredag som en onsdag. Man kliver upp, äter frukost, samtidigt som Agaton ligger i sin babysitter och jag vaggar honom med foten. Gullar sen en stund med honom. Nu har han börjat ta en liten sovtur vid nio-tiotiden. Då passar jag på att kolla mail, bädda sängen, diska, duscha. Ja, hinner ju inte med alla saker under den korta stunden han sover utan det blir lite olika varje dag. Idag väljer jag att bädda rent och maila. får duscha sen. Vi brukar för det mesta ta en promenad ner på stan vid lunch. Igår blev det lite shopping. Jag köpte tre tröjor. De var billiga, 150 spänn styck, så nu har jag lite fräscht sommartyg! Agaton var så duktig och sov. han vaknade dock precis när jag kommit in i provhytten på Sisters men jag tog in honom och ammade, sen somnade han om igen..
Angående nysning. satt här vid datorn med Agaton i knät. kände en nysning var på gång. vände mig bort från honom och nyste. kände att han hoppade till och kollade på honom och mer vettskrämd unge får man leta efter. han gapade och skriket fanns nånstans långt där inne. fick nästan skaka i honom för att han skulle andas och skrika, så rädd blev han. Tårarna kom på honom också, och på mig med!! Fatta att man håller på att skrämma livet ur det käraste man har! Hemskt! Det är en sak jag lärt mig på de här fem veckorna jag varit mamma. At barn är otroligt lättskrämda.
Naranja

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Vilken guldklimp ni har! Otroligt fin. Vad kul med en blogg oxå. Jag och Håkan sitter och läser och Albin ligger och sover bredvid oss. Få se hur länge han sover. I natt slog han till och sov massor av timmar...tror vi, har inte riktigt alla hjärnceller inne men vi känner oss rätt pigga=). Massor av pussar och kramar från oss!! Hoppas vi får se er live snart. Vi åker till Ösund den 18:e. Vad händer i sommar för er?
//AHA (Albin Håkan och Ann-Sofie)