torsdag 6 december 2007

Att ta med våld.

Hejsan på er! Sitter och kollar på Efterlyst på tv3 och jag blir så jävla förbannad. De berättar om en tjej som stått och väntat på tunnelbanan när det kom en bil. Två killar hoppar ur bilen och går fram till henne. De tog tag i henne i håret och släpade bort henne för att våldta henne! Folk är ju fan inte kloka! Det är för djävligt att man som tjej/kvinna inte ska kunna vara utomhus utan att bli rädd för att bli våldtagen. Det värsta är ju att man blir mer rädd när man ser flera killar tillsammans ute än bara en kille. Så är jag i alla fall. Det verkar ju vara så vanligt nu för tiden med gruppvåldtäkter. En kille kan man säkert sparka, slå, skrika sig fri från men två, tre stycken? Det går ju inte. Hur är man funtad i skallen när man tycker om att våldta nån? Hur får man idén till det? Pratar killarna om det innan tillsammans?
-"Ikväll ska vi hitta en tjej att våldta."
Jag bara undrar? Nej, efterlyst är inte mitt favoritprogram. Jag blir så upprörd när jag ser alla inslag. Nu berättar de om en trettonårig tjej som höll på att bli kidnappad. Hallå! Jag ska genast byta kanal..

2 kommentarer:

LIB sa...

ja det är ju verkligen bra att de så kallade "stureplansprofilerna" blev straffade för de hade ju en föråad syn på sex. Jag blir också jättearg och upprörd. Är det tv eller dataspel som gör det eller det politiska klimatet i samhället med individualism och ta-för-dig-tänket som går igen på alla nivåer. Retar mig ju även på folk som söker till Idol etc. De har ju heller inga begränsningar om sin egen storhet och tål inte att någon säger emot dem. Lite mer ödmjukhet vore på sin plats!

Nettan sa...

Ja det är för mycket våld, och det tycks bara bli mer och mer. Eftersom jag har två tjejer så är jag extra noga med att dom hör av sig osv, när dom är borta hoss kommpisar. Kenneth tycker ibland att jag är för hård mot dom (orolig) men man måste tänka på att dom är tjejer och att det är så mycket som händer, just med tjejer. Helst så skulle man vilja att dom är hemma hela tiden, men dom måste ju få göra något..