onsdag 5 december 2007

Hemma igen

I torsdags åkte jag och Agaton till Lübeck igen för att hälsa på min syster Wicktoria och hennes kille Spencer. Tågresan till Skavsta flygplats gick bra. Flygresan också. Det är ju alltid svårare att fixa med allt när man reser själv. Jag hade Agaton, en ryggsäck, barnvagnen och min handväska att hålla reda på. När jag skulle med flygbussen från Norrköping visste jag inte riktigt hur jag skulle göra med allt. Men det fanns folk där, så jag bad en tjej att hålla Agaton när jag fällde ihop vagnen för att lägga in den i bussen. Hennes kompis kom springande mot bussen (gissar att hon var sen) och när hon såg Agaton började hon att gråta! Hon hade själv precis lämnat sin lille bebis hemma för första gången. Jag tror att de skulle på nån jobbresa i nåt dygn. Hon ville mer än gärna hålla i Agaton. Tyckte lite synd om henne faktiskt.
I Lübeck tog vi promenader och tittade på alla fina hus.

Moster Wicktoria gullade med Agaton så mycket hon bara kunde. Här får han välling.

Mysigt att somna i en varm famn.
I Lübeck var det full rulle. Julmarknad med massor av folk. Måååånga svenskar. I var och varannat marknadsstånd såldes punch. När man beställde punchen betalade man en euro extra för den fina porslinsmuggen. När man sen lämnade tillbaka den fick man euron tillbaka också. Smart. Kanske nåt för alla festivaler att ta till. Skulle mycket hellre betala lite extra för att få dricka min öl i ett riktigt glas istället för en sunkig plastmugg.
Agaton gillade att åka vagn och kolla på allt som glittrade och glimmade.
Tyskarna gillar att röka överallt, på alla caféer och restauranger. Synd. Det gjorde ju att vi valde att äta middagarna hemma. De gillar att äta korv också. Ännu mera synd.
Spencer köpte sig en korv. En fet bratwurst. Den serverades på porslinsfat med en bit bröd och senap.
Wicktoria och Agaton busar.
Agaton och Wicktorias reaggelejon. Han satt så bra där och behövde inget stöd alls. Tyvärr hade vi problem med att hålla Agaton ifrån eluttagen som synd i bakgrunden. De var mycket intressanta. Han ville gärna pilla på dem eller dra omkull papperskorgen som stod intill.

Spencer och Agaton slappar i soffan.
Hemresan gick också bra. Agaton somnade efter lite gröt i magen. Vi mellanlandade i Oxelösund hos en kompis från Östersund. Hennes man kom och hämtade oss på flygplatsen. Det var jättekul att träffas igen. Fick ju också träffa deras två barn som var så fina. Oxelösund verkar supermysigt. Gissar att det är paradiset på sommaren med så nära till havet.
Dagen efter tog jag och Agaton buss till Flen och sen tåg till Karlstad. Här är vi på stationen i Flen. Agaton med sin nya favoritleksak-påsklämman.
Agaton på tåget hem. Han kollar in Jonas Karlsson i kupétidningen.

2 kommentarer:

Mikaela sa...

det var så mysigt att ni kom!! gör gärna om det nästa gång ni är ute å far...
oxelösund är mysigt på sommaren. och skulle vara det på vintern med, med lite snö!!!

LIB sa...

Han är så söt lillkillen och ser så godmodig ut! kram