måndag 23 augusti 2010


Är inte så förtjust i att lägga ut bilder på stora magen men här kommer två som jag tog i veckan. I morgon går jag in i vecka 39. När som helst kan bebisen komma. Känner inte av nåt särskilt men man känner ju att den börjar få trångt där inne.. När jag promenerar får jag sammandragningar. Magen tränar!
Har fått hem en TNS-apparat som jag ska träna med nu. Hade stor hjälp av den förra gången. Har så smått packat väskan också men det är lite svårt att packa när man inte vet om man ska fara in till förlossningen i morgon eller om tre veckor. Ser med förväntan fram emot hur den här förlossningen ska bli. Kan inte bli annat än bättre. Man kan inte bli mer trött än jag var förra gången efter att han varit vaken så många timmar.
Läste i en gravidbok att under det aktiva skedet i förlossningen förbrukar man ca 500 kalorier i timmen. Det är ungefär lika mycket som en maratonlöpare gör av med.

6 kommentarer:

Mikaela sa...

härligt med en fin magbild! och en uppdatering! andra gångs mammor brukar ha en lättare förlossning.... hoppas allt går bra. lycka till!

Anonym sa...

Du é ju jättefin och inte alls stor för att vara i v39!!!! Jag hoppas du får en bra förlossning och att Du tar det lugnt nu och att du é ledig från jobbet??

KRAM Smulan

Nettan sa...

Men vad roligt att få se din härliga magbild.
Hoppas att du får må bra sista tiden och se till att vila så mycket du kan. Lycka till

Kram Jeanette

Anonym sa...

Hej, haller med de andra... Din mage ar ju inte sa stor tycker jag.

Vilken fin bild pa dig och Agaton overst pa bloggen!
kram
wicktoria

Anonym sa...

hej kusin vilken fin frisyr du har du pasar bra i den ..ja vad roligt och se på magen ..hoppas allt går bra ..mvh marlen

Cam sa...

hihi vilken snygg tjockis;) Kram Cam