onsdag 2 januari 2008

Nytt år 2008

Förväntansfulla. Snart smäller det!
Far och son.

Farbror Daniel leker tittut.
Så har nyår passerat. Dagarna går fort nu. Var precis inne och kollade in våra vänner Linda och Jimmys blogg. De är med sin familj i Thailand i tre veckor där de firat jul och nyår. De såg så härligt fräscha och bruna ut. Utvilade och glada. En annan är ju blek och trött. Borde gå och lägga mig men klockan är ju bara halv tio. I morgon bitti får John ta Agaton.
Nyårsafton var jättetrevlig. Vi åt god mat och drack gott. John kände sig krasslig hela dagen så han fick knappt i sig nån oxfilé. Jag åt inte oxe utan fick supergod kyckling.
Killarna hade köpt raketer som vi gick iväg och sköt av. Lille Olle blev rädd och det kan jag förstå för det tjuter ju så hemskt när raketerna far upp i luften. Agaton hade som tur var somnat i vagnen men jag tror nog att han också skulle ha blivit rädd om han varit vaken.
Idag var jag, John och Agaton ner på stan och fixade nytt mobilabonnemang till John. Sen gick vi på Stadium och provade lite vinterplagg. I morgon startar deras vinterrea. Hoppas att vi tar oss mer tidigt så att man kan göra nåt fynd. Fast vi vet ju inte vilka plagg som reas ut. Jag har då ingen lust att betala 3-4000 kr för en jacka. Vi var också in till Babyproffsen och visade vår barnvagn som gått sönder. Suffletten ser alldeles trött ut. Den går inte att dra upp på rätt sätt. Den trevliga kvinnan på Babyproffsen trodde att det var lätt fixat så vi for senare till Barnens Hus där vi köpte vagnen och de fixade till det på en gång. Vi var lite nervösa innan eftersom vi köpte vagnen 27 december 2006. Det har alltså gått precis 1 år sen plus några dagar. Var kvittot är just nu vet vi inte, nerpackad nånstans i nån av alla kartongerna. Vi tog med kvittot på att vi förnyat vår barnvagnsförsäkring för säkerhets skull men vi behövde aldrig visa upp det. Service!
Det är fotboll på tv just nu så John och hans pappa har fullt upp. Håll tummarna för att Liverpool vinner så att John blir glad. Uppdatering: John ser ganska glad ut fast Liverpoolgrabbsen bara fick till 1-1. Bättre lycka nästa gång.
Kram på er alla.
Bilderna är från vårt nyårsfirande.

2 kommentarer:

LIB sa...

Inte klokt att vi inte har träffats på länge. Tur du har den här sidan så att man kan hålla sig uppdaterad. Tycker det ser ut som om Agaton håller på att ändra utseende. Vem säger folk att han är mest lik nu - dig eller John? kram

Naranja sa...

Oliver och Evelinas mamma: Ja, visst ändar han utseendet! Wicktoria och mamma tycker att han är jättelik mig från när jag var i hans ålder. Wicktoria kan inte fatta att inte fler ser vad han är lik mig! Fast alla andra tycker att Agaton är pappa upp i dagen.