tisdag 9 december 2008

JUlklappar

Agatons farmor undrar vad Agaton vill ha i julklapp. Jag tycker att det är så svårt att hitta på bra julklappar. Jag har önskat en bobbycar av hans mormor och vet att han kommer att få pengar av sin morfar. Pengar är alltid bra presenter tycker jag. I framtiden behövs pengar till körkort och förhoppningsvis till studier och lägenhet. Just nu är han ju så liten och behöver inte en massa saker. Vi har ju begränsat utrymme också. Han har ju inte världens största rum att förvara alla leksaker i heller.
Jag köper gärna leksaker, böcker och puzzel begagnat eftersom han leker med puzzel och leksakerna under en begränsad tid. Billigt blir det också. Böcker man köper begagnat är oftast i sånt fint skick att man knappt ser att de haft tidigare ägare.
Till sommaren kommer han väl att gilla en trehjuling men samtidigt är det svårt att veta var vi bor.. Förhoppningsvis har vi hittat ett annat boende. Köpt oss en bostad. Kommer han att kunna köra den på gatan här utanför om vi bor kvar till sommaren? Jag tror inte det med tanke på trafiken.. Skidor och skridskor är han för liten för.. Jag gillar tanken på att köpa en säng till honom men John är inte lika förtjust i den tanken. Det är ju faktiskt ganska skönt att han inte kan gå från sängen själv än om han vaknar. Just nu går det ganska lätt att natta honom. Vi kör med 5-minuters metoden igen för att komma tillbaka till vår gamla nattning. Det har varit några månader av nattning där den av oss som nattat honom har stått vid hans säng eller legat på mattan på golvet tills han somnat. Jobbigt! Nu kör vi på med att vara kvar inne hos honom en stund och sen gå ut och han somnar snabbt efter att ha gnällt en kort stund.
Har spanat in ett fint skåp på IKEA som jag vill ha till Agatons rum. Knallgult och med glasdörrar. Blir kanske ett sånt efter jul om man tar en sväng till IKEA.
Tycker att det börjar bli dax att ta bort skötbordet nu eftersom vi knappt använder det längre. Blöjbyten blir det ju inte så ofta nu eftersom han är på förskolan på dagarna.
Åter till julklappar.. Vad vill han ha? Kläder är ju alltid välkommet liksom böcker, pussel, ritblock och kritor. Nån annan som vet nån bra julklapp till en gosunge?

3 kommentarer:

LIB sa...

hej svejs! som du vet får lilleman en gympapåse av oss med sitt namn på. sen så blir det någon bok med religiös anknytning (du vet ju hur jag är :). Fast boken är han egentligen för liten för. Det blir lätt så. Man köper klistermärken och grejer som de kanske inte kan börja använda förrän de är 4+. En påse med några självlysande insekter får han också. Mina barn gillar dem. Vi har satt dem i taket i sovrummet, men de går förstås att ha i badrummet eller vid nån ljuskälla i sovrummet. Sen får han en pyjamas oxå. kram kram

Nettan sa...

Ja det är inte lätt med julklappar, jag har själv funderat fram och tillbaka när det gäller julklappar åt Emelie och Amanda och det är inte lätt. Jag tyckte att det var lättare att köpa julklappar åt dom när dom var yngre. Det är ju lättare att köpa åt linus, för han behöver det mesta. Emelie och Amanda har ju redans så mycket saker. Kram

Supermamsen Green World sa...

Tips till julpaket

Tjockor pennor och pappersrulle
Munspel
Olika färska frukter att äta
Målarfärg
Playdo lera att baka med"
Förkläde
Sackosäck att ligga o mysa i "
Studsmatta
Plastverktyg
Studsboll
Vattenleksaker till badkaret

Flybaddräkt som man kan ha på badhuset i vinter

Fotboll
Leksakshund som kan göra trixs