fredag 26 november 2010

Äntligen fredag! Fast för mig som barnledig är det ju lite grann som fredag hela veckan. Alltid hemma med bebisen. Men fredagar innebär sista arbetsdagen på veckan för John. Skön känsla för det innebär att jag vet att nu blir hela familjen ledig några dagar.
I morgon ska jag äntligen till frissan och klippa mig. Mitt hår är inte klippt på typ ett halvår. Svårt att borsta det för alla slitna topparna..
Här i Östersund är det just nu 13 grader kallt. Det är väldigt fint ute. Snö överallt. Precis som det ska vara på vintern.
Jag och Agaton har köpt en pepparkaksdeg som vi ska baka till pepparkakor i eftermiddag.
Om en stund ska vi klä på oss och gå ut. Agaton blir så rastlös om han är inne en hel dag så det blir ut i snön. Kanske tar vi pulkan och promenerar till mamma så får hon bjuda på lite kaffe.
Vi är hembjudna till Linda på IDOL ikväll men jag har inte hunnit prata med John om det ännu. I morgon har John julfest med sitt jobb så jag blir "home alone" med barnen. Förra julfesten de hade fick jag magsjuka dagen innan så jag fick vara hemma och må PYTON istället för at festa och ha kul. Får hoppas att jag är frisk nästa år om de får bjuda med sina respektive då.
Vad ska ni göra i helgen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har kanns det inte som om julen ar runt hornet. Tank att om en manad sa ar julen over! Vi har haft over 30 grader varmt i veckan, men lagom till helgen sa borjar det regna som vanligt... Borjar att bli van vid det har.
Ar pa vag ut med min ipod for att springa en runda innan Spencer kommer hem. Han jobbar som vanligt pa lordagar. Vi har inga direkta planer for helgen. Det blir bio ikvall och lite shopping. Sen sa far vi se...
Kramar fran Melbourne

Anonym sa...

Har kanns det inte som om julen ar runt hornet. Tank att om en manad sa ar julen over! Vi har haft over 30 grader varmt i veckan, men lagom till helgen sa borjar det regna som vanligt... Borjar att bli van vid det har.
Ar pa vag ut med min ipod for att springa en runda innan Spencer kommer hem. Han jobbar som vanligt pa lordagar. Vi har inga direkta planer for helgen. Det blir bio ikvall och lite shopping. Sen sa far vi se...
Kramar fran Melbourne