söndag 27 april 2008

Party

Party!! Flyttning pågår! Våra vänner Linda och Jimmy har köpt hus och i fredags åkte jag och Agaton till dem för att hjälpa till lite i lägenheten som de flyttar ut från. På eftermiddagen lämnade jag Agaton hos farmor och farfar och åkte sen tillbaka till lägenheten. Efter en hel dag av fix och isärskruvning av möbler grundade jag och Linda med varsin Mariestad och sen korkade vi upp en flaska vin. Lindas sambo överraskade med att ha köpt Wii fit och de testade vi genast. Roligast var nog att köra rockring. Vi körde också en massa step-up tills maskinen talade om att vi nog behövde vila oss och dricka vatten. När vi hade fixat till oss lite tog vi en taxi ner på stan och besökte Captain Cook, O´Learys, Dalwinneys (hur sjutton stavas det?) och sen Plaza (gamla G3) Det var mest drag på Plaza.
Vi dansade och drack drinkar! På scenen spelade ett coverband som vi inte minns namnet på. Gitarristen såg ut att ha poppat upp direkt från 80-talet. Har för mig att han hade hockeyfrissa och jeansjacka. Hur som helst. Roligt hade vi men dagen efter mådde jag inte bra. Usch! Kanske inte så konstigt att man var bakis för vi tog sista drinken 01.10. Hur smart är det? Man ska ju dricka vatten efter tolvslaget för att inte bli bakfull sägs det men den förmaningen låg långt bak i skallen.

2 kommentarer:

Supermamsen Green World sa...

Blev lite full i skratt när jag såg foto på dig gumman för du är så lik Marlené i RENT HUS" på det fotot"

KRAMIS

Växla ner sa...

jaha här hittade jag dig, ska läsa på lite mer senare
ha fortsatt trevlig söndag