måndag 9 juni 2008

Mu

Blev inspirerad av syrran att skriva. Hon är så flitig med sina inlägg. Hennes bloggadress hittar ni här bredvid i min blogglista. "Trollungarnas mamma"..
Jag och John tog oss ut i stormen till slut. Vi tänkte först vara duktiga och putsa fönstren men vi kunde inte komma underfund med hur man "vänder" fönstren. Det blev bara ett enda fönster som blev putsat, tyvärr. Trist när man har tid och lust att putsa men det får bli en annan dag istället. Städade upp i röran istället och vi gick iväg med tre kassar med tidningar och reklam. Vi tog en månadsprenumeration på Dagens nyheter för några veckor sen och det blir ju så satans mycket papper att ta reda på.
Tog sedan en promenad ner på stan. Lämnade tillbaka en stor hög med tidningar och böcker på bibblan. Det är toppen att man kan låna tidningar där. En vecka är lånetiden på dem men man kan alltid förlänga lånetiden hemma via nätet. Jag som är tidningsfreak har "bara" prenumeration på Mama, Elle mat och vin numera. Elle interiör, Sköna hem, Elle, Föräldrar och barn, Vi föräldrar och andra magasin kan man ju låna där. Gratis. Me like!
På väg hem tog vi oss en omväg till Jamtli. Museumet var stängt (det är ju måndag idag) men man fick gå in bland husen och djuren och titta. Agaton fick se en ko på riktigt nära håll för första gången i sitt liv, stadsbo som han är. Det skiljde bara nån meter mellan oss och kon. Hon råmade riktigt högt flera gånger och Agaton ryckte till varje gång. Till slut började han gråta! Precis som för ett par dagar sen när vi åkte till Lockne och John och farfar badade i Locknesjön. När Agatons farfar slängde sig i vattnet började han tjuta!

3 kommentarer:

Mikaela sa...

ang kommentarer... visst är det kul att få respons, men jag vet själv att jag inte alltid skriver här då jag måste ange hela mailadressen och lösenord! men jag kikar in nästan dagligen =)

Jimmy sa...

Åh vad elakt att skratta när Agaton blir ledsen men det var riktigt komiskt.
Undrar vad han tänkte när farfar hoppade i vattnet... att han gjorde illa sig eller nåt??

Supermamsen Green World sa...

Gud vad han är gullig när han gråter...FNiss