tisdag 3 juni 2008

Fina Östersund

Ännu en fin och solig dag i Östersund. Familjen möttes upp på stan. Jag skulle gå på arbetsförmedlingen i lugn och ro utan Agaton och anmäla mig arbetslös. John ska vara föräldraledig till september så jag måste anmäla mig arbetslös. I morgon ska jag åka till en av förskolorna där jag blivit erbjuden arbete för att kolla in deras lokaler och se hur de jobbar. Sen ska jag bestämma mig för vilken av förskolorna jag vill jobba på.
Efter arbetsförmedlingen tog vi oss en fika på bibliotekets café. Vi satt utomhus i skuggan för i solen var det så varmt. Agaton käkade kex och spanade in alla bilar, bussar och lastbilar som körde förbi tills han slog huvudet i bordet och började gråta. Då var det skönt att få sitta i mammas och pappas famn istället för i vagnen.

Efter fikat blev det en promenad ner till Badhusparken. Det var så fint väder och härligt ute!!

Tycker att det har blivit så fint med kullerstenarna istället för asfalten som låg där innan.

Agaton var inte lika imponerad. Han var mest intresserad av Mariekexen i burken.

Två killar tyckte att värmen blev för jobbig eller ville de impa på brudarna som kollade på? Hur som helst så hoppade de i vattnet och simmade i land. Visst kan ni se dem när de hoppar från bron?

Visst är det fint! Inte konstigt att man längtade tillbaka till Jamtland.

Agaton spanar in fåglar och trädens skuggor i gruset.

På väg hem igen. Tog strandpromenaden hem stället för att gå genom stan.

Det finns många fina hus att titta på och drömma om att bo i.

Träd och buskarna har växt sig så stora och täta så en del hus kan man inte se helt och hållet. Då får man nöja sig med det fina som sticker upp ovanför..

Tänk att få bo i en lägenhet i det här huset. Det är annat det än Kronoparken i Karlstad eller Väktargatan i Uppsala.
Genom buskarna skymtar den här pampiga villan.

Östersund har många fina trähus bevarade. Här är ett av dem.

2 kommentarer:

Mikaela sa...

fina bilder! nu fick jag hemlängtan!!

Naranja sa...

Mikaela: Kommer du upp i sommar?