söndag 12 september 2010

Ingen bebis ännu. Tänker varje kväll när jag lägger mig att "I natt kommer det att starta" men sen vaknar man igen på morgonen och inser att det var fel tänkt. Mina ben är uppsvällda som sjutton. Vaderna ser ut som två stora vedstockar. Vatten, vatten.. Ska bli så skönt när man får bli av med lite kilon.
När förlossningen är avklarad blir det LCHF för hela slanten. Nu passar jag på att svulla godis, vitlöksbaguetter och chips. Lite gravidtröst på kvällarna.. Har inte gått upp så mycket i vikt. 15 kg tror jag det är.
Namnfrågan på bebisen är fortfarande ett stort frågetecken. Blir det en kille till så blir han namnlös ett tag för vi kan inte enas om ett namn. Ett tjejnamn har vi men ev. andranamn har vi inte ens börjat fundera på.
I går var jag och Agaton till min kära far och hälsade på. Tog oss en promenad i vackra Optand. Längtar ut på landet ibland fast sen när man kan promenera in till stan på 5 minuter så inser man att vi bor bra ändå. Centralt är finemang.

2 kommentarer:

Mikaela sa...

det var en riktig långprommis för en höggravidis! duktigt gjort! jag kikar in då och då för att se om det kommit ngn lillebror ;)

Anonym sa...

Stackare att svälla upp som en VAL!!! Det är inte kul och jag hoppas att du inte behöver vara gravid så mycket längra utan att bebisen vill ut!!!
Vilket datum var du beräknad?

Jag hoppas du meddelar så FORT bebisen kommit!!

Massor med kramar, Smulan