onsdag 1 september 2010

Vila

Agaton går 15 timmar på förskolan nu. Det innebär att jag får efterlängtad vila. Idag gick jag med honom till förskolan klockan 9. Promenerade sedan i sakta mak till affären, köpte schampoo, balsam, hårtoning och vindruvor. Gick hem sakta och gjorde mig lite mackor och ett glas mjölk. Slappade framför tv:en och kollade på Fångarna på fortet som vi spelat in från gårdagen. Tyckte det var kul att se kändisföräldrarna mot barnen.
Mamma kom på besök. Hon och Åke får sitt badrum renoverat vilket innebär att hantverkarna ska byta ut golvbrunnen i första omgången så de bilar upp golvet så det dånar i hela huset.
Jag och mamma drack kaffe och surrade. När hon åkte till sitt jobb vid tolv lade jag mig och sov 1,5 timme. Sen till förskolan och hämtade Agaton klockan 2.
Skönt med vila! Skönt att öronen får vila från ljud och bra att Agaton äntligen efter alla vattkoppor får leka med kompisar.

4 kommentarer:

Mikaela sa...

vilka sköna dagar du har! njut!

Anonym sa...

Du gör rätt i att vila innan bebisen kommer. Det ör ju faktisk annat att vänta nr2 än nr1 då man kunde vila betydligt mer än nu. Jag hoppas att du slipper gå över tiden, men hur var det med Agaton?? Gick du över tiden och hur var förlossningen? Orolig inför denna förlossning???

MAssor med kramar SMulan (jag é i v33 och känner mig ganska slut)

Nettan sa...

Vad bra att du passar på att vila, Det kan du behöva, för när bebisen kommer så blir det fullt upp.

Ha det så bra.

Kram / Jeanette

Cam sa...

Hej vännen ilken fin bild på dig och Agaton! Skönt när man får tid för att slappa och ta det lugnt, det behöverman! Kram Cam