onsdag 12 januari 2011

Agaton sköter sig utmärkt på förskolan. Inga vilda dinosaurietjut. Fast det kanske bara är nyhetens behag.

Har börjat plocka bort julpyntet. Ska bli skönt att få sätta upp nya gardiner, som har annan färg än röd. Var på stan idag och inhandlade present till mamma som fyller år i morgon. Tror hon kommer att bli glad.

Såg fina gardiner på rea på Åhlens men jag avstod från att köpa dem. Har ju fullt av gardiner hemma så det finns massor med olika att sätta upp. Tänkte köpa fina bodys till Astor på rea på Åhlens men det fick räcka med två nya kökshanddukar för 14,90 styck och en slickepott för en tjuga.

Köpte en Peakpikè till mig själv på JC. Halva priset. Ett par örhängen blev det också. Halva priset på dem också.

Hade tänkt gå in på H&M och kika lite men då vaknade Astor så jag tog en promenad förbi biblioteket och sen hem. Gillar att man kan låna tidningar på bibblan. Det blev några nummer av Allt i hemmet och Föräldrar och barn. Lånade också Leif GW Perssons nya bok. Får se om jag hinner läsa den för det var ett snabblån. Populära böcker kan man få låna på snabblån=10 dagar.

Ikväll har jag bakat en kladdkaka till middagen i morgon. Mamma och Åke kommer hit då. Har också testat att grilla revbensspjäll för första gången. Det luktar gott i hela lägenheten! Läste i en kokbok att man kunde gnida in dom med salt, peppar och malda nejlikor och det testade jag. Det luktar jättegott. Ska bli gott att testa det i morgon. Fast mamma får annan födelsedagsmiddag. Det blir nog kyckling och risotto. Mums!
Ha det gott allesammans.

Inga kommentarer: