måndag 24 januari 2011

Äntligen en Gigantosaurie!

Töväder och blåsigt ute. Inte kul. Idag tar vi det lugnt hemma. Just nu sover Astor och Agaton tittar på barnprogram. Vi ska leka med lego sen och mysa. Läsa Bella och Gustav (min favvobok när jag var liten) och kanske leka med dinosaurierna.

I fredags var mamma på besök hos oss. Vi fikade och bestämde att vi skulle gå ner till stan. Mamma pratade med Agaton och sa till honom att:

-"Vi kan gå till leksaksaffären. Då får du välja vad du vill ha i affären, så ska du få det av mormor. Kanske vill du ha ett nytt pussel eller ett ritblock?"
Hm, tänkte jag. Jag vet nog vad han vill ha!

När vi kom ner till leksaksaffären gick Agaton direkt fram till avdelningen där de har plastdjuren och pekade på den största dinosaurien-en gigantosaurie.

-"Den där dinosaurien vill jag ha mormor!"

Jag och John skrattade och sa till henne att nu är det till att ta fram den stora plånboken!

Vi visade honom några andra saker men han höll benhårt fast vid att han ville ha dinosaurien. Jag vet att han spanat in den i flera månader. Vi har sagt att han fick önska sig den i julklapp. Han fick andra dinosaurier i julklapp men hade tydligen inte glömt den här..

399 kr för en plastdinosaurie! Men gissa om han var lycklig när vi gick därifrån.

-"Jag har fått en dinosaurie av min mormor" sa han till folk i affärerna. Tack mormor, sa han flera gånger.


1 kommentar:

Mikaela sa...

dessa dinosaurier! jag köpte jäääättefina STICKADE dinosar till killarna när Noah ff var liten. men dom är ju inte ett dugg roliga. näe hårdingar i plast ska det vara.... nya programmet på bompa på söndagar, dinosaurietåget är en favorit nu!