måndag 9 juli 2007

Idag har jag varit till frissan. Dyrt blev det men jag går ju så sällan dit. Slingade, färgade och klippte mig. Vi var också och handlade lite nytt till Agaton. Strumpor och ett Sverigelinne. En stol att sätta fast i bordet fick han också i present av farmor och farfar. Dessutom ett par byxorch en jacka. Han har vuxitut sina fina tröjor så det var bra att han fick nytt.
Har försökt att förbereda inför dopet också. dagarna rullar ju på så fort och det är ju mindre än en vecka kvar nu. Hittade två fina dikter och blev tipsad om en sång av syrran Liselotte. Försökte hitta texten till den på nätet men hittade den inte . Sången heter I kärlekens famn av Per Harling. Gillar Lisa Nilssons sång Handens fem fingrar men den texten är skriven som om det är en mamma som sjunger den så det passar inte så bra. Vi vill ju gärna att Liseotte (Agatons moster och fadder) ska sjunga en sång i kyrkan. På onsdag ska vi träffa prästen. det blir spännande. Ja, just det ja. Vi åker upp till Östersund i morgon. dagarna går så fort fram.. Har inte ens hunnit packa upp väskorna från Danmarksresan så ska jag packa dem igen. Hann inte ens tvätta nåt, men det får jag väl göra i Östersund då istället.
Har provat en massa kläder idag på stan också. Hittade en jättefn svart klänning på H&M men man kanske inte ska vara helt klädd i svart i kyrkan när det är dop? Köpte den aldrig men var bra sugen på det. Men svart är snyggt, i svart ser man smalare ut. Nej, ska rota runt i garderoben snart och kolla vad som finns.. Ha det bra allesammans så ses vi snart igen. Bloggar vidare från mamsens dator i Östersund.
Kram Narre

4 kommentarer:

Mikaela sa...

bild på nya frissan önskas! hur länge blir ni i ösd? ska dopet vara där? vi åker uppåt till yran hela familjen =) fast vi ska inte yra så mkt, bara insupa atmosfär!

Naranja sa...

till mikaela:
Ja, får se om jag kan lägga in en bild på frillan. Jag är mer mörkbrun nu med lite slingor i. lite röda slingor. håret är lite längre än till axlarna. Dopet blir i östersund, i Torvalla faktiskt. Jag är ju uppväxt där och konfirmerad i Heliga ljusets kyrka så jag ville ha dopet där. Tycker den kyrkan är så fin med målade elefanter i taket och blå himmel i taket!
vi ska på bröllop i sundsvall på yranlördagen och sen far vi hem igen.
narre

Lotta sa...

Ja, det vore kul att få se hur din nya frisyr! Kul att få fixa sig i ordning ordentligt med både färg och klippning!

Hoppas att ni får det bra i Östersund och att dopet blir fint! Det är en väldigt fin kyrka tycker jag också!

Lycka till med allt!
Kram Lotta

LIB sa...

Jo det är så att sången som jag ska sjunga "Jag skymtar för en stund" av Svenningsson också ska sjungas av en mamma men jag får ju agera som din stand-in i det fallet.. :) Jag ska ha på mig en lång vinröd klänning med blommor. Du kan väl också vara sommarfin? Fast jag förstår din förkärlek för svart. Min garderob är fylld av svarta kläder. kram lise