måndag 15 september 2008

Har haft en intensiv vecka. Lillsyrran Wickan har varit i stan så det har blivit hektiska dagar och sena kvällar. Hade öppning på jobbet tre dagar förra veckan också så jag har varit trött. I morse skjutsade jag Wicktoria till tågstationen, sen hem och fixade i ordning mig, upp på cykeln och iväg till jobbet. Har bestämt mig för att försöka cykla till jobbet så länge det går. Till vintern blir det nog buss varje dag till jobbet. Kanske förvånar jag mig själv och köper dubbade däck till cykeln. Vi får se. Får ju en timmes motion varje dag i och med att jag cyklar men har tänkt köpa träningskort också. Vet bara inte när jag ska träna. Sent på kvällen?

I går fyllde pappsen 60 år och det har vi firat. Han fick besök av släkt och vänner i lördags och söndags så det har blivit mycket godsaker,kaffe och smörgåstårta.

Agaton den lilla filuren är så go. Vi får pussar i massor varje dag och han pratar mer och mer. Mamma, pappa är det han säger mest men han kan också säga hej, hej då, kex, hatt. Härma katten, hunden, kossan och apan kan han också.
Jag försöker få honom att säga lampa men det vägrar han. Bajs, säger han istället hela tiden och pekar på blöjan. När Wicktoria och mamma var här hade han krypit upp på hyllplanet under skötbordet och plockat ur alla blöjorna en och en och sagt Bajs! till varje blöja som han släppte ner på golvet.

Agaton har ju aldrig varit intresserad av att ha nån snuttefilt eller favoritgosedjur men nu är hans blå-svartrandiga mössa favoriten. Han hämtar den och lägger den på huvudet och säger äähh. Han vill att man ska sätta på honom mössan och sen går han omkring med den på huvudet. På förskolan säger de att han vill ha den på inne också!

4 kommentarer:

Anonym sa...

tänk att det ska vara så faschinerande med bajs!
vad duktig du är som cyklar! det är skönt =)
kul att Wicko varit hemma!

Cam sa...

Stort GRATTIS...du fyller ju den 17e.....Big Grattis Hug to you! Kram Cam

SUNDSVALLS BLOGGEN sa...

HÄLSA FARSAN DIN GRATTIS FRÅN OSS I SUNDSVALL

Cam sa...

Heja Narre som cyklar..hurtig du är! Själv tar jag bilen till jobbet, men det beror på att jag går med Alvin en halv timme till 3 kvart varje morgon, sen ut en timme minst när jag kommer hem och en halvtimmes promenad på kvällen..så jag går minst 2 timmar varje dag=)de är lite hurtigt det med=) Har en kompis som har dubb på cykeln vintertid....funkar bra har jag hört, Kram Cam