söndag 7 september 2008

Sitter här hemma och lyssnar till tystnaden. Ska fixa en kopp god marsipante snart. Agaton är hos farmor och farfar och John är duktig som spelar innebandy. Syrran har kommit hem från Tyskland nu. Hon blir hemma i 10 dagar. Jag, mamma och Agaton åkte till tågstationen tidigt i går morse och hämtade henne. Jag såg henne på avstånd och började vinka. Agaton vinkade också. Det var kul. När vi sagt hej till Wicktoria så hör jag ett högt Hej! Det var vår kompis Anna som dök upp. Anna är från Östersund och vi har gått i skolan tillsammans men just nu bor hon på Maui, Hawaii. Jag visste att hon skulle komma hem till Östersund på besök i dagarna men inte exakt vilken dag. Anna var brun som en pepparkaka och fräsch som en nyponros! Anna och Wicktoria hade alltså åkt samma tåg. Trist att de inte visste det tidigare för Wicktoria sa sen att det var kallt, upplyst och trist på tåget. Hon hade knappt sovit alls.
Vi åkte hem och fikade och pratade. Sen stack vi ner på stan en sväng och handlade lite saker snabbt. Wicktoria skulle nämligen iväg på möhippa. Nu sitter jag och väntar på att hon ska komma hem igen så att vi kan åka till pappa och hälsa på.

5 kommentarer:

Supermamsen Green World sa...

Ni fikar väl nyttigt gumsan?

Supermamsen Green World sa...

Vart köper du marsinpanthe det lät så gott?

Naranja sa...

Hej.
Marsipante har jag fått av Wicktoria. I Lübeck finns en masipan/chokladfabrik. De säljer massor av olika produkter med marsipan bland annat te. Supergott! Smakar mandel. Fick en förpackning av Wickan och hare sen köpt mer själv när jag har hälsat på henne.

Cam sa...

Hej! Va kul att träffa en gammal vän=) Jag "pratade" via Facebook men en gammal kompis osm bor i USA sen 20 år igår...vi har inte hörts på länge, jätte kul! Blää marsipante lät äckligt!!!! Vill inte smaka!
Ingen risk jag är brun...blev liksom höst mitt i augusti bara så där...vem ska man skylla på då? Jag som var så brun om benen!!! Kram Cam

SUNDSVALLS BLOGGEN sa...

Nästa gång kan du väl köpa till mig med så jag kan få smaka.Så kan du skicka till mig via posten eller om du kommer på besök så slantar jag in pengar på ditt konto


KRAMIS