söndag 16 augusti 2009

Auktionsfynd

Igår var det en rolig dag! Jag och Linda hade en heldag för oss själva. Bara göra vad vi ville. Hade sett i tidningen om en auktion på Frösön så klockan nio på morgonen skjutsade John och Agaton ut mig till Linda. Vi gick iväg och kollade in sakerna på visningen. Sen tillbaka till Linda för att kolla upp hur mycket pengar det fanns på lilla bankkontot. Så man skulle veta hur mycket man kunde shoppa för!!
Hade en helkul dag. Vi budade massor, skrattade och förundrades över alla våra fynd. Det fanns både begagnade saker där och från konkursbon.
Här kommer några av våra fynd.
En ny Hugo Bossplånbok i läder. Nypris 1399 kr ropade jag in för 90 kr!
En 7armad ljusstake från SIA. Nypris 999 kr. Inropad för 350 kr.
Ljusstake att sätta på väggen. 40 kr.
Servis 100 kr.
Ny tavla från SIA. Nypris 339kr. Jag ropade in den för 20 kr!
Vas 20 eller om det var 40 kr?
Vacker gammal plåtask 50 kr.
Ishink med skopa. Har tänkt ha tvättmedel i den istället. Nypris 199 kr. Fick den för 20 kr.
Johns syster har varit på jakt efter en kristallkrona. På auktionen fanns en jättefin. Ringde och kollade om de var intresserade och de var de absolut. Jag ropade in den för 1100 kr! Ett riktigt fynd. Flera personer kom fram efteråt och gratulerade till kronan och sa att jag fick ett riktigt bra pris på den.
När vi tog ner kronan för att bära ut den till bilen såg jag vad dammig den är. Efter lite rengöring kommer den att bli så fin.Nu har vi hängt upp den hemma hos oss tills den ska få komma hem till sitt nya hem i Uppsala. Kanske rengöra den i morgon?

5 kommentarer:

Gocka sa...

Härligt att göra så mycket fynd! Och Cecilia och Pär måste ju ha blivit superglad för denna krona! Har bara varit på auktion 2 gånger i hela mitt liv och då handlade jag ingenting! Men det lät ju nästan lite roligt tycker jag, kanske något att börja fundera lite mer på.
Ha det bra.
Kram

LIB sa...

wow det var inte illa vad du shoppade loss! men så var det ju billigt också. vilken tjusig takkrona. synd att man inte har så högt i tak. kram

Nettan sa...

Ååå jag vill också gå på auktion, det är så roligt, och det finns så mycket fina saker. Jag skulle vilja ha tag på ett trog som jag kan plantera blommor i. Jag hade ett tråg förut men det gav jag bort till Pappa och det ångrar jag idag. Så nu vill jag ha tag på ett.
Du kan ju tänka på mig om du går på någon fler auktion.
Ha det så bra
Kram

Supermamsen Green World sa...

Vad kul...GRATTIS

Cam sa...

OJ vilka fynd, själv var jag på loppis med Daniel i söndags och fyndade en liten silver likörmugg av ngt slag..ska lägga ut bild på min blogg får du kolla! Ha dääää! Kram i massor