onsdag 26 december 2007

jul

Prinsessorna Lena och Clara öppnar julklappar.
Här är Agaton och hans kusin Svante. Har insett att om man ska lyckas ta bra kort på Agaton får man "smygta" dem. Så fort han upptäcker att man har kameran framme börjar han krypa emot den..


Det var spännande att öppna paketen. Snörena var helt klart bäst. På andra plats kom fiskarna som han kände igen sen babysimningen.


Två tomtar hittade hem till oss!

Kusinerna Agaton, Clara och Svante tillsammans.
Julen har nu passerat och vi har haft det bra. På julafton var vi hos min pappa och vi blev till slut 9 personer. Trots att vi inte skulle ha några julklappar var det fullt med paket under granen. Pappa vägrade att öppna sina tre paket han fått av mig och John. Vi hade ju bestämt att inte ha paket! Så nu ska han vänta med dem till sin födelsedag. De flesta paket var till Agaton. Han fick kläder, tomtar, böcker, sparbössa, en fin broderad Hans och Greta-bild, leksaker, en pulka, pengar, plastfiskar til badet . Tror att jag fick med allt där.
Igår träffades vi hemma hos Johns föräldrar. Då kom Johns släkt på besök. Vi blev tolv personer som åt god mat och mös. Sen stack jag, John hans syster Coch hennes man P ner på stan och gick på bio. Vi fick biobiljetter i julklapp av Johns föräldrar. Det var premiären av Arnfilmen. Den var bra men så klart får man vänta länge på att se fortsättningen. Tycker att Arn var lite vek och mesig i filmen.
Idag åker John ner till Värmland igen för att hämta våra saker. Så snart är vi Jamtar igen på riktigt. Ha det bra alla.

4 kommentarer:

Nettan sa...

Hejsan!
Men vad roligt att ni flyttar upp igen och jag ser fram i mot att få träffa er igen och Agaton. Ni får ha det så bra och ta det lugnt under flytten.
Kram nettan

Cam sa...

Hej..kul hära ni haft en bra jul..vilken envis pappa, hälsa det från mig! Jag ska på Arn filmen i början av januari, lärarförbundet bjuder sina medlemmar=)
Skönt höra allt är bra med er.....jag är mätt än sedan jul..nu blir det nya tag efter alla helger..mer nyttig mat!!! Kram i massor Cam

Cam sa...

Hej! Nu har jag skrivit en lista på saker man kan göra när det bara regnar ute...skriv en du med! Kram Cam

Supermamsen Green World sa...

GOTT NYTT ÅR