tisdag 21 oktober 2008

En dag på stan

I går slutade jag tidigt. Åkte till Agatons förskola och hämtade honom. Han vaknade precis när jag var där och han log så fint när han såg mig. Han satte sig upp i vagnen, pekade rakt ut och sa:-boll!
Sen tog vi en promenad ner på stan där vi mötte John för att gå på en lägenhetsvisning. Det var en 3,5:a med visst renoveringsbehov. Vi ska fundera lite men är sugna på att lägga bud på den.

Efter visningen kollade vi in stortorget i Östersund som numera kallas för "gropen" pga att de gör om hela torget. Alla träd har tagits bort och de har grävt en stor grop för att plana ut det förr lutande torget. Det blir spännade att se det färdiga resultatet om ett år.

Agaton tyckte att det var spännande att titta på alla gubbar som jobbade och maskinerna som lät. Den stora glaskuben på Storsjöteaterns tak är Länsförsäkringar Jämtlands nya arbetslokaler.

Efter torgbesöket hälsade vi på min farmor som var nere på stan. Sen gick vi till biblioteket. Jag lånade tidningar till mig själv och några barnböcker till Agaton. Allt i hemmet, Vi föräldrar, Föräldrar och barn och Förskolan. Det är så bra att man kan få låna tidningar gratis. Då slipper man köpa dem. Agaton fick en broschyr med en nalle på som handlade om säkra produkter. Inuti fanns en bild på en lampa och den gillade han. Han sa "vampa" nästan hela vägen hem.

6 kommentarer:

Nettan sa...

Man kan ju alltid lägga ett bud och se vad som händer. Hoppas att det blir fint på torget. Det är så roligt när man kollar in eran blogg och ser att ni skrivit något nytt. Man kollar varje dag om något nytt har hänt.

Ha det så bra.. Kram Jeanette

Anonym sa...

Det ska bli så spännande att se hur torget blir när det blir klart!
Det är alltid lika kul att kolla in din blogg! Sluta inte skriva!
Kram /Helena

Supermamsen Green World sa...

Oj vad de bygger om torget ..Det blir ju kanonbra säkert.
Kul o se alla bilder och Agaton är lika söt som vanligt "

LIB sa...

pappa sa att barn på stan lär sig att springa på åhléns.. usch. men ni har kanske inte tänkt bo mitt i smeten hela hans uppväxt? kram kram

Cam sa...

Spännande med lägenheten...! Stora kramen från mig! Cam

Anonym sa...

spännande med ny lägenhet! jag tycker torget är (har varit) så bra med lutningen när det är konserter (läs Yran!) för man ser så bra! fast det blir säkert bra =)
vad duktig han är med alla nya ord! Noah säger mest bara mamma pappa och däh! fast han förstår allt man säger....