lördag 8 november 2008

regnbågsbokhyllor

Ordning och reda vill väl alla ha, eller? Jag och John kan ibland diskutera hur saker och ting ska sorteras. Jag tycka att man bara ställer in cd-skivorna i bokhyllan men John insisterar på att de ska stå i bokstavsordning efter sångarens/ gruppens namn. Ganska jobbigt tycker jag.

Kommer ihåg att vi i början av vårt förhållande pratade om hur våra böcker skulle sorteras in i bokhyllan. Efter bokens storlek eller författarens namn? Sen några år tillbaka har esteten i mig tagit över och bestämt hur pocketböckerna ska vara. Sorterade efter färg så klart!! John tycker att det är löjligt men jag tycker att det blir snyggt. Hittade några bilder på webbsidan flickr på olika bokhyllor. De här bilderna hittade jag under namnet regnbågsbokhyllor. Titta och visst håller ni med om att det blir fint! En fröjd för ögat.
En liten bokhylla med böcker sorterade efter färg..

Snygg bokhylla. Vill ha!
ÅÅ, så fint. Älskar soffan..

5 kommentarer:

Supermamsen Green World sa...

O så snyggt att sortera dem i färg själv har jag alla böckerna i en skrubb undangömd för omvärlden .Sortera i bokstavsordning vem orkar det "HIHI...

Rensande faktiskt ur böcker för en tid sedan och skänkte till min son skola .Det blev massor av böcker -verkligen uppskattat på skolan .

LIB sa...

JA det var verkligen snyggt! Fast Patrik sa att han håller med John i den frågan. Han skulle vilja sortera allt i kategorier, bokstavsordnat och olika språk. kram lise

Anonym sa...

vi sorterar skivorna i bokstavsordning! eller gjorde... innan O och N kom och hjälpte till. eller iaf alla artister på A på en hylla osv. böckerna står i storleksordning, tror A skulle bli galen på mig om jag sorterade dom i färgordning... hihi

Helena sa...

Själv har jag ingen riktig bokhylla... Men när jag får det (inuti mitt nya hus!) ska jag helt klart sortera böckerna i färgordning. Det är ju sååå snyggt!

Cam sa...

Heja NArre..låt estet ådran vinna!!! hihi. Snyggt med böckerna i färgordning. Jag har aldrig sorterat CD skivor i bokstavsordning, men i ordning som jag lyssanr, favoriter på en hylla osv.....klassiskt på en hylla, hård rock på en hylla osv...det passar mig bäst! Tänk så olika man kan göra. På jobbet håller jag på att strukturera upp ALLT..nä men mycket, pärmar mappar mm. Vill gäran ha samma färg på pärmar i samma hylla och märker tidsskriftsmappar med färgade lappar och text. Snyggt! Estet som jag är! Kram Cam