söndag 25 januari 2009

Helgen som gått

Helgen passerade fort!!
I fredags jobbade jag kort dag. Hämtade Agaton innan klockan ett. Vi gick hem och åt lite mellis när han hade vaknat. Sen i väg med bilen för att hämta tre ramar jag hittade på Blocket. Tre stycken Ribba-ramar från Ikea. Nypris 159 kr men jag fick alla för 200 kr. Vilket fynd. Har ramat in en fin djuraffisch jag köpt på www.barnbokhandeln.com Där kan man fynda massor. Kul sida med billiga saker om man är intresserad av böcker och annat för barn.
Mamma kom senare på fredagseftermiddagen och hämtade Agaton. Jag och John gick till ICA och handlade middagsmat. Det blev tortillabröd med grönsaker, köttfärs och alla andra goda tillbehör. Hela bordet fyllt med godsaker. Vi kollade på På spåret och sen andra program vi spelat in.
I lördags kom pappa hit. Det var meningen att vi skulle på husvisning men när jag tittade efter mer noggrannt på hemnet såg jag att visningen ska vara nu på lördag. En vecka fel. Det var väl tur att vi upptäckte det i tid. Hade varit riktigt pinsamt om man gått dit och knackat på!
Vi fikade lite istället och åkte sen och hämtade Agaton hos mamma. Han sov så vi väckte upp honom och satte oss sen i bilen för att åka till storasyrran med familj. Ämtligen skulle det bli dax att fira lilla Miranda som fyllt 1 år. Kul också att få träffa de andra barnen och Liselotte och Patrik. Vi fick god mat sen kaffe, tårta och hjortronlikör. Mums! En jättetrevlig dag. Efter besöket skjutsade vi hem pappa och tittade på hans nymålade tavlor. Väl hemma igen blev det middag och nattning av Agaton. När det var avklarat kollade jag och John på ett avsnitt av True blood och De dolda av Jonas Gardell. Riktigt bra serie som gick på SVT nyligen.
Idag har vi inte gjort mycket. Vi tog oss en promenad nyss i snön. Jag har också jobbat lite. Skrivit ner anteckningar från en matteföreläsning jag varit på och mailat ut till abetskamraterna, John är hos sina föräldrar med Agaton och kollar på fotboll. Jag ska dammsuga och ta en promenad ner dit sen. Hoppas ni haft en bra helg. Vad har ni haft för er?

Inga kommentarer: