lördag 14 juni 2008

Helgrapport

Hejsan! Lördag kväll.. Snart är det måndag och på måndag, tisdag och onsdag ska jag jobba. Det ska bli jättekul! Jag ska jobba på ett fritids som tillhör skolan där jag vikarierade två dagar tidigare. Agaton ska vara med John som är föräldraledig nu.
I går kväll packade vi i bilen (man behöver ju så mycket grejer me sig. Kan inte fatta?) och åkte till våra kompisar Linda och Jimmy. De grillade massor med kött, fisk och kyckling på sin mastodontgrill och sen åt vi den goda maten med massor med röror, klyftpotatis och sallad. Drack supergoda viner till maten och till kaffet åt vi en jordgubbs-och rabarberpaj. Den var jättegod. Ska lägga ut receptet här. Vi hade en trevlig kväll i alla fall. Somnade alldeles för sent. Agaton vaknade i morse halv sex. Han började hosta och till slut var han vaken. Det var inte kul för han levde om så att Linda och Jimmys döttrar vaknade också. Efter nån timme lyckades vi få honom att somna om. Efter frukost åkte jag, Linda och Joeline på auktion i Namn. Jag ropade på massor av saker och fyndade en hel del. Skulle fota fynden men då tog batteriet i kameran slut. Lägger ut bilder en annan dag.
I eftermiddags stack vi till Ås och hälsa på Daniel och Anna och deras två killar. Iförd Sverigetröja hejade vi fram Sverige men tyvärr gick det inte så bra som ni alla vet vid det här laget.
Det var lite om vad som hänt i helgen. Nu ska jag plocka ut linserna som klibbar i ögonen och sen ska jag läsa lite i nya numret av Mama som jag fick igår. God natt på er!

Inga kommentarer: