lördag 7 juni 2008

Jobb!

Jag har fått jobb! I mitten av juli kommer jag att börja jobba som förskollärare på en förskola på Frösön. De första veckorna blir det på en annan förskola än där jag fått tjänsten. Det beror på att man oftast slår ihop avdelningar under semestrarna och sommarveckorna. Det är ju inte så många barn under sommarveckorna. I mitten av augusti ska jag börja på "min avdelning" och det ska bli spännande. Det var många år sen jag jobbade på förskola men det sitter ju i ryggmärgen. Det enda jag känner att jag behöver uppdatering inom är hur man håller i utvecklingssamtal på förskolan och hur man skriver utvecklingsplaner för så små barn. Rektorerna och de jag ska jobba med vet om det och de har lovat att hjälpa mig med det.
Det känns jättekul att få arbeta med barn igen och jag är så glad över att ha fått jobb.

Blev uppringd av rektorn på den skolan i stan där jag jobbat två dagar. Han undrade om jag ville jobba tre dagar till och det vill jag självklart göra. Längtar tillbaka till "ungarna". Kommer att jobba på fritids och det är roligt. Det känns bra att John får rå om Agaton också själv. Han är ju trots allt föräldraledig nu.

2 kommentarer:

Eva-Lena sa...

Grattis till jobbet Naranja! Så roligt för dig!
Jag brukar in här för att se vad ni hittar på! Vilken solstråle Agaton är! Vilken stor kille han har blivit och så stilig sen! Ta hand om er i sommarhettan!
Kramar / Eva-Lena med familj

Naranja sa...

Eva-Lena: Javisst är det roligt att jag fått jobb. Det tycker jag me.
Kan tala om att jag kollar in din blogg nästan varje dag så du får uppdatera. Dina syrrors bloggar kollar jag också in för jämnan..