lördag 9 augusti 2008

Bingo

Min farmor är världens bästa! En supersocial kvinna i sina bästa år som bakar god pepparkaka och gör goda räksallader, räkmackor och hennes krämiga, vitlöksdoftande potatisgratäng är himmelriket.. Hon är superintresserad av trav och idrott och brukar sälja Bingolotter för ÖIK här i stan. Bingo gillar hon också och tack vare hennes och min mammas intresse för Bingo har gjort att man sommarvis sticker till småorter här runt omkring Östersund och spelar bilbingo.

Igår var det dax igen. Jag, farmor och min kompis Linda och Lindas dotter Joeline åkte på bilbingo till Vitgården som ligger utanför Brunflo. Högsta vinsten var 20000 kr så vi hoppades på storvinst. Vårt bingospel gick dock inte så bra. Vi svor lite för att det gick så dåligt men helt plötsligt säger Linda: Jag har bara ett nummer kvar från bingo! Det var nummer tretton hon väntade på. Jag satte på tändningen i bilen och efter några nummer ropas nummer tretton ut och vi fick tuta! 1000 kr vann vi! Jippi!

Yranveckan var jag, svärmor, Johns syster Cecilia och systerdotter Clara på bilbingo på Furuparken här i stan och då fick jag bingo två gånger! Första gången var vi tyvärr två olika pesoner som fick bingo så vi fick dela på 1000 kr=500 kr till oss och den andra gången vann jag 1000 kr. När vi spelar delar vi alltid på vinsterna så det blev några hundra var. Ett kul sommarnöje är det i alla fall.
Nu ska jag på loppis. Hoppas på fynd.
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

åh bilbingo är ju jättekul!! det var länge sen sist jag var på det... typ tre år för Olle var i magen om jag minns rätt... Kul att ni vann också!