fredag 8 augusti 2008

Home alone

John och Agaton är på semester. de har rest söderut via Norge och ska besöka Torsö utanför Mariestad och sen vidare till Uppsala. Jag är alltså home alone och det är lugnt och tyst här hemma. Jag kan lyssna på min favvomusik (Kravitz, Laleh, Madonna, N*E*R*D, Robyn och Stephen Simmonds) och titta på vilka tvprogram (project Runway, Oprah) jag vill utan att nån protesterar.
Idag efter jobbet gick jag in till flera olika frisörer och frågade om de hade nån klipptid ledig. Till slut fick jag napp och fick sätta mig ner på en gång och få ny fräsch frisyr. Hon klippte av en dm och sen klippte hon upp det lite också. Skönt att bli av med allt det slitna.
Gick in på Domus och fastnade på deras heminredningsavdelning. Köpte en massa nya garnystan i roliga färger. Det blir väl nån ny virkad filt och annat pyssel. Ska sticka mig en varm mössa men när jag kom hem såg jag att mina stickor är alldeles för tunna så jag får köpa större i morgon. Har två presentprojekt på gång också till barn men de ska jag inte ta tag i än. Det blir broderier tror jag.
I går hämtade jag hem en tavla från pappa som han gjort. En STOR "picassokopia". Tror att den är 115x 155 cm med ram så den blir maffig på väggen. John har tagit med sig kameran på semestern så jag får lägga ut bilder sen när de kommer hem igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja jag e ju ocksa normalt home alone...

rätt skönt ett litet tag men inte jämnt...
jag far snart se fina frisyren, och Agaton sa klart. en manad kvar!
längtar.

nu ska jag och Kati till Duchstein festivalen här i Lubeck och dricka en öl.
hej hej

Anonym sa...

oops sorry glomde skriva att det var jag!
sorry...
kram
wicktoria

Naranja sa...

Hej! Fattade att det var du som skrev. Inte många vänner som flytt Sverige och bosatt sig i Lûbeck..

Anonym sa...

bildbevis tack =)