söndag 31 augusti 2008

Dop för Linus

Gullungen har träffat släkten i helgen. Min kusin Jeanette och hennes familj bjöd in till dop för deras son Linus. Vi fick ta bilen och fara till Ljungaverk som ligger utanför Fränsta mellan Östersund och Sundsvall. Närmare Sundsvall om man ska vara noga. Vi åkte först och hälsade på Jeanettes pappa som köpt hus/sommarställe i närheten.

Här är det mysiga huset. Man blev bra sugen på att ha sitt eget hus eller sommarstuga när man såg vad fint det var och hur de fixat i ordning med veranda. Fick veta att husen i området säljs billigt. Synd bara att det ligger lite för långt bort.

Ett annat gulligt hus på andra sidan vägen.

Agaton gillade att gå ut på vägen, plocka stenar och annat kul..

Här är vi utanför kyrkan. Mina fina killar! Agaton har äntligen somnat.

Huvudpersonen för dagen. Linus, 6 månader.

Min kusins son Lukas visar sina Pokémonkort för Agaton.

Det var mycket goda kakor och annat smaskens. Supergod smörgåstårta också.
John vann tipspromenaden de hade utanför kyrkan! Visste inte att han visste så mycket om min släkt. Det var kul att träffas alla igen. Synd bara att man ses så sällan.

1 kommentar:

Supermamsen Green World sa...

Jag tyckte Lucas och Agaton var lite små lik varandra.

Vad söt Agaton är o gud vad han växt i sommar