torsdag 27 september 2007

32-åringen

Tårta är gott! Goa vännen Camilla på besök.

Camilla visar vad Alvin lärt sig på valpkursen.

Det här var en glassförpackning innan Alvin satte tänderna i den.

Jaha, åren går och förra veckan blev jag 32 år. Känns ingen speciellt faktiskt. Hade åldersnoja och åldersångest när jag var runt 25. Många funderingar fanns på vad jag skulle göra av mitt liv. Nu sitter man här med sambo, barn, bil, utbildning. Bor i och för sig i en hyresrätt och inte i villa eller bostadsrätt och har inte fast anställning men känner mig nog ganska vuxen ändå.
Firade födelsedagen med middag och tårta. Vännen Camilla och hennes underbart gulliga hund Alvin kom på besök. Alvin var så snäll. Han låg i vardagsrummet och tuggade på sina tuggben samtidigt som vi satt i köket och pratade. Camilla gick och tittade till honom då och då. Sista gången hör vi hur hon säger: -Nej, nej! Vad har du gjort Alvin?
Det visade sig att Alvin var så inne i tuggandet att han inte märkte när det vita benet övergick till den vita mattan! En bit av mattan hamnade i magen på Alvin. Vi är inte rikemansfolk så det var ju inte direkt nån persisk matta som gick upp i rök utan en simpel rund IKEAmatta. Tur i oturen!
Hade en toppenfödelsedag hur som helst.

1 kommentar:

Nettan sa...

Hip hip hurra. Ja då får man gratulera i efterskott. Jag hoppas du haft en bra födelsedag. kram Nettan