söndag 16 september 2007

Them



Hyrde film igår. Them och Blades of glory. Bladesfilmen var ju så klart rolig. Sen var det dags för skräckfilm. Jag var supertrött och hade tänkt gå och lägga mig men John övertalade mig att kolla. Usch, jag har blivit så skräckfilmsrädd på senare år. Tyckte tidigare att det var jättespännande att bli vettskrämd men nu sitter jag mest och håller för ögonen med händerna. Säger också konstant till John: Vad var det? Vad hände? Jag själv är för rädd för att kolla så jag låter honom få berätta handlingen för mig. Ganska meningslöst att kolla ju.
Filmen igår var ganska annorlunda för de hade inte den där hemska musiken utan det var tyst när tjejen i filmen vandrar runt i sitt hus för att ta reda på vem som är där. Som det skulle kunna vara i verkligheten. Tror att jag blev så här rädd efter att ha sett Blair witch project för en massa år sen som jag tyckte var jätteläskig. Vi såg den på bio och då var ljudet jättehögt och det satt massor med folk som skrek! Kan väl tipsa om en bra blodig film också som jag gillar. Dawn of the dead! Superbra zombiefilm. Se den. Vilka är era favoritskräckisar? Erika, kan du se skräckfilm nu för tiden?

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hej, ja vi vill gärna upp på "listan" och får vi lägga upp er som favvisar? Jag har sett Dawn of the dead och jag som älskade skräckfilmer som "ung" :) klarar inte av den fånigaste skräckfilmen utan att få hjärtklappning. Måste kliva upp ur soffan och gå omkring i lägenheten. Tacka vet jag filmer som "little miss sunshine" Klart sevärd. Eller varför inte the Last King of Scottland? eller "The Prestige" - mycket bra!

Lotta sa...

usch! Jag klarar verkligen inte av att se skräckfilmer! Jag mår illa när jag tittar och blir så sjukt rädd! Det är inte värt det tycker jag! Hoppas att du haft en bra helg!
Kramar!

Mikaela sa...

hu, jag har också blivit riktigt feg när det gäller skräckisar! kan vara mörkrädd flera da´r efteråt... ibland räcker det med nån läbbig mordhistoria på tv:n för att jag ska hoppa högt åt min egen reflektion i fönstret! jag föredrar såna sötsliskiga filmer som "notting hill" =)