torsdag 27 september 2007

Tysklandsresan

Äntligen på väg! Jag, min mamma och Agaton tar tåget till Stockholm, sen vidare till Skavsta flygplats för att åka till lillasyrran Wicktoria och hennes sambo Spencer i Lübeck, Tyskland. Agaton somnade och sov gott på tåget. Så bra att han är lagom lång för att ligga på sätet.

Jag och Agaton på tåget.
När vi kom fram till Lübeck kom Wicktoria och mötte oss. På väg hem till henne fick vi stanna till vid en bro. Det var filminspelning på gång.

När Wicktoria och Spencer jobbade på dagarna gick vi andra i affärerna och kollade. Vi hamnade på ett stort varuhus. På leksaksavdelningen såg jag de här söta undulaterna i tyg.

Den här bilden tillägnas min faster Barbro som samlar på nallar. En trollkarlsnalle med kanin i sin hatt! Har du nån sån Barbro?

En dag när Agaton var extra sprallig och krumbuktade sig vid blöjbytet hittade jag en av Spencers mössor som jag satte på Agatons huvud. Han blev blickstilla! Tittade sen från höger till vänster. Tror att han funderade på vad det var som gjort att det blev alldeles rött på sidorna.

En tomte!

Här är byggnaden där Wicktorias arbetsplats Oldendorff finns. Hon sitter i mittenbyggnaden, i glasvåningen på taket. Oldendorff är ett rederi.

Här är vi i lobbyn. Wicktoria prövar på att bära Agaton i sjalen.

Agaton har aldrig varit en vagnkille men nu när han blivit större prövade jag nåt nytt. Han fick sitta upp i vagnen och föll inte framåt tack vare selen. Första fem-tio sekunderna skrek han men när han upptäckte att han såg allt som hände runtomkring så blev han tyst!

En dag tog vi tåget till Hamburg. Superfin stad med mycket vatten. Vi hoppade på en turistguidebuss som tog oss på en 1,5 timmes tur runt stan. Jag visste inte att Hamburg var den brotätaste staden i Europa! Nästan 2500 broar! Här är "Trucker"Spencer med Agaton på tåget.

Bussresan gjorde oss hungriga. På väg till Hamburg skämtade vi om att vi skulle till Hamburg och äta hamburgare och så fick det bli. Jag åt kycklingburgare och Wicko chilipoppers. Agaton fick burkmat. Han gillade det inte så värst mycket. Nej, gröt är bättre..

På väg tillbaka till Lübeck stannade tåget till på den här stationen. Retades med mamma som inte gillar vår statsminister så värst mycket. Eftersom inte mamma vill "cirkulera på nätet" får ni inte se några bilder på henne.

Wicktoria visar på en stadskarta över Lübeck var hon bor. Lübeck hade många fina byggnader och kyrkor. Ska lägga in fler bilder så ni får se dem också.

5 kommentarer:

Annika sa...

Hejsan! Tack för kommentaren på min blogg!. Nu har jag kollat in din blogg också, mysig. Din lille Agaton är så söt!
Ni ser ut att ha haft det jättemysigt i Tyskland.
Hälsningar//Annika

Jimmy sa...

Spencers mössa passa ju jättebra på Agaton, cool dude!

Kramar!!

Cam sa...

Hej....Ni ser ut att haft det härligt! Hoppas vi ses på söndag nu då! Hihi, vad skojig han såg ut i mössan Agaton...bra tomte..kan man hyra honom till jul? Kram Cam

LIB sa...

Å vad roligt att se alla bilder på er ! jag saknar er allihop!

Nettan sa...

Hejsan!
Ni ser ut att haft det bra i Tyskland. Jag hoppas viktoria och spencer trivs bra. Kram Nettan