söndag 2 september 2007

Nu har vi äntligen tagit tag i fulrummet. I alla fall för stunden. Lite grann. Vi har börjat kan man säga. På IKEA köpte vi två överhyllor till bokhyllorna, så de blir högre. Vi har också flyttar bokhyllorna längre in i rummet.
Visst är det roligt att möblera om men det är ju inte gjort på tre sekunder. Man ska plocka ur sakerna ur hyllorna, dammtorka och flytta runt möblerna tills man är nöjd. Sen ska man ta tag i alla SAKER. I mitt nästa liv ska jag hitta en sambo som är feng shui-intresserad. Min ultimata möbleringstanke är att ta ut allt som finns i lägenheten och bara bära tillbaka det som vi VERKLIGEN tycker om och vill ha kvar. Vi har så mycket skrot samlat överallt. Dessutom har vi en hel lägenhet uppe på vinden. Usch, fattar inte varför vi inte gör oss av med skräpet. Minns när vi flyttade från förra lägenheten till denna. Vi konkade och bar saker från källarförrådet som hörde till den gamla lägenheten och bar sen upp det till det nya förrådet. Saker som vi aldrig kommer att använda. Om de försvann vid en brand eller ett inbrott skulle det faktiskt vara svårt att tala om för försäkringsbolaget vad vi saknar. I alla fall jag kommer inte att sakna nåt. Nej, ska nog ta med mig J till fulrummet och kolla alla böcker vi har. Vilka ska vi behålla?
Dagens två boktips: Rensa i röran av Karen Kingston och Inred med Feng shui av Lillian Too.

Inga kommentarer: