fredag 28 september 2007

fredagstrött och mätt på godis.

Fredag kväll och jag är supertrött. Tror att jag ska diska, borsta gaddarna och gå och lägga mig. Det är ju faktiskt ganska skönt att gå upp på morgonen och se en ren diskbänk utan en massa skitig disk. Ja mamma, jag vet att jag borde sova när Agaton sover på dagen men det är ju så tråkigt att sova på dan. Och på dan måste jag ju hinna med allt annat också.
Till Idol ikväll åt jag Chicken tikka massala med cous cous och grönsaker. Gud så gott! Kom sen på att jag köpt lösviktsgodis så det mumsade jag i mig till kaffet efter maten. Nu är jag kräkmätt. Fy, varför ska man äta så mycket godis? Inte bra! Är helt galen i svampar och snöbollarna. Supergoda men det blir lite för mycket av det goda.
Idag inhandlades en nappflaska och välling till Agaton. Gjorde i ordning en halv deciliter och han fick provsmaka. Det såg ganska kul ut när han bet och sög på flaskan. Inga sura miner. Vi får väl se om han gillar det, för det var inte många droppar han fick i sig ikväll, men bättre att börja långsamt. Oj, har glömt att berätta att Agaton har fått två tänder! Ja, tänder är det inte riktigt än men de är på väg upp. Den ena kom förra veckan och den andra tittade fram igår! Hm, hur ska det gå med amningen nu då?
Nej, nu ska jag diska. God natt på er!

4 kommentarer:

LIB sa...

En kompis till mig som har en nästan jämngammal bebis håller på att lägga ned amningen eftersom hennes pojke föredrar vanlig mat. Tyvärr drabbades hon av mjölkstockning med feber. Troligen för att han inte har sugit ut ordentligt och för att hon ammat för sällan. Så ett råd är att inte sluta för tvärt. kram syrran

Nettan sa...

Han verkar tycka om flaskan. Det är bara att hoppas att det går bra. Kram Nettan

Jimmy sa...

Fler som var fredagstrött :)
Hoppas det går bra med flaskan så farsan får mata lite också, en härlig känsla!

Kramar!

Ann-Sofie sa...

Han blir så stor Agaton! Såg när han satt i spencers knä. Det går så fort, eller hur. Välkommen hem igen, kul att se bilder från Tyskland. KRAM