onsdag 24 oktober 2007

babysång

Onsdag igen och dax för babysång. Hm, kanske vuxensång eftersom det är vi vuxna som sjunger. Från bebisarna hörs ett och annat aaaaaahhh, glrrrraaa, mmmmm. Inte så mycket sång.
Det var jobbigt innan vi kom iväg. Jag har varit så slarvig på sista tiden med vart jag lägger mina nycklar. Får alltid leta efter dem och idag var en sån dag. Agaton låg påklädd på golvet i hallen och skrek och jag sprang runt och letade, letade. Till slut tog jag extranyckeln och skulle gå när jag kom på att vagnen står i källaren och jag har ju ingen nyckel dit. Fram med bärsjalen ( vilken tur att jag hade den då), i med Agaton i den, och ta med väska med blöjor, mat till Agaton och iväg! Till råga på allt så var det min tur att ta med fikabröd idag så jag hade extra mycket att bära men det gick bra till slut.
På babysången sjöng vi sånger om haren, katten och nyckelpigan. Tycker att det är en ovanligt okristlig babysång för att vara kyrkan som anordnare. Fast så kanske är så det är. Man har ju inte så mycket erfarenhet. Men de kanske är rädda att skrämma bort folk om de sjunger för mycket om Jesus och Gud. Det tycker jag inte att de ska vara. Vi föräldrar är ju fullt medvetna om att det är kyrkan vi går till så jag tycker att det är helt ok att sjunga psalmer och Gud som haver. Bebisarna tittar med stora ögon och lyssnar koncentrerat när förskolläraren Anette slår på strängarna, tamburinen och "skrammeläggen".

Efter sångstund och mat i magen blir man så trött, så trött. Eftersom vagnen var hemma fick Agaton sova en stund i kuddhavet.

2 kommentarer:

Nettan sa...

Hejsan!
Men vad Agaton växer. Han ser ju ut att trivas i kuddhavet. Hoppas att allt är bra med er.
Kram Nettan

Ann-Sofie sa...

Hej Narre, tack för trevlig pratstund senast. vad fin han är Agaton! känner igen det där med att vakna. Albin har haft några kvällar/nätter nu som han har vaknat flera gånger - lever på kaffe just nu som det känns. KRAM på er!