tisdag 2 oktober 2007

Längtan till jobbet

Passar ibland på att titta på Oprah på tv3 när Agaton sover. Idag har hon besök av en rektor som berättar hur de peppade eleverna att få bättre resultat i skolarbetet. Suck! Längtar tillbaka till jobbet! Saknar arbetskamraterna. Längtar efter att få träffa stora barn och andra vuxna som gillar att vara i en arbetsmiljö där man gör nya saker, lär sig nytt.. Ibland är livet som "hemmafru" så tråkigt. Vill ha variation men det är väl bara att acceptera att det är så här det ska vara för tillfället. Jag sätter ju Agatons behov framför mina egna. Det är viktigare just nu att han har det bra och får bra dagar än att jag gör nytt varje dag. På sätt och vis känns det bra att jag längtar tillbaka till jobbet. Det är ju ett bevis på att jag valt rätt yrke.
Ska iväg och träna ikväll. Det ska bli skönt att få träffa nytt folk, dansa till musik, träna hjärnan med att göra alla koordinationer och svettas, svettas i en timme! Hoppas att nån annan av mammorna från föräldragruppen också kommer.

6 kommentarer:

Cam sa...

Förstår du saknar jobb och vuxna. Du kan få gå till mitt jobb ett tag om du vill....när man har sitt jobb och varje dag lunkar på liksom så blir man lite trött på det med om det är någon tröst, men visst har vi valt ett bra yrke=)....men man önskar man kunde välja lite mer mellan olika tjänster.

Annika sa...

Ja, var sak har sin tid...Och snart (förmodligen snabbare än du anar) är du tillbaks till jobbet igen. Vad undervisar du i? Blir lite nyfiken :-)

Naranja sa...

Cam: jo, vi kanske kan byta nån dag så får jag ta dina elever. Det skulle vara kul! Vet ju också att jag skulle vara helt slut om jag skulle börja jobba. När man är ledig förskönar man ju jobbet. det är ju pissjobbigt vissa dagar..
Annika: Men vad kul att du läser min blogg!! Jag har ju inte en susning vilka som läser eftersom det inte är så många som lämnar kommentarer. Jag undervisar på lågstadiet upp till år 5. Hade en 1-2:a innan jag blev föräldraledig.
Å, barnen är så härliga och tycker att allt är jättekul i skolan och de älskar sin "fröken" eller så är allt tråkigt=svårt! Saknar dem jättemycket. Måste hälsa på snart igen.

Naranja sa...

Jo just det. Jag undervisar i allt kan man säga men fokus i de yngre skolåldrarna är ju matte och sv= skriva, läsa. Jag gillar bäst att arbeta enligt Bifrostmetoden. Man arbetar då med ett större tema under en längre tid och barnen får kontinuerligt vara med om olika upplevelser som gör att de hela tiden vill veta mer. Lärarna utgår från barnens frågor, det som barnen vill veta om temat. Superkul arbetssätt.

Ann-Sofie sa...

Oj vad jag känner igen mig i det! Saknar jobb även fast jag inte har ett att gå tillbaka till. Söker för fullt och har hittat mitt drömjobb som jag sökt. Hoppas bara att mottagarna fattar att jag är dröm-medarbetaren....

LIB sa...

Jag är lyckligt lottad just nu. Vi är båda arbetslösa och hinner äntligen umgås med varann. Särskilt de 15 timmar vi har barnen på dagis. Det var mindre kul när jag var mammaledig och helt ensam hemma med barnen och ingen att hälsa på dagtid. Frustrerande!