fredag 16 maj 2008

Kvällspigg


I går kväll var Agaton trött och det blev sängdax efter sju som vanligt. Kvällen var som vilken annan kväll. När jag gick ut från hans rum var det tyst ett tag. Sen började han babbla därinne. Jag gick och ställde mig utanför hans dörr och lyssnade på honom. Han surrade och skrattade! Sen efter ett tag blev det tyst igen och sen började gnället. Till slut fick jag nog och tog upp honom. Kudden var våt av all gråt.
Efter ett tag fick vi besök av mormor som kommit för att hålla mig sällskap. När jag lite senare skulle lägga honom var det gråt och gnäll igen. Förstod honom! Det var väl inte roligt att lägga sig när man fått besök. Han somnade till slut vid halv tio efter att jag sjungt 100 godnattsånger för honom och strykt honom på ryggen.... Bortskämda unge. Fast det var gosigt! Men man får ju ont i armen av att stå stilla, nedböjd över spjälsängen i mörkret. Deta ska INTE bli en vana. Vi har haft det såå bra med att bara kunna lägga honom och han har somnat ganska fort av sig själv.
I dag på förmiddagen drog jag ut på läggningen av honom så långt det var möjligt. Hoppades att han skulle sova längre i morse eftersom han var vaken så länge igår men inte då. Han vaknade klockan sex. Halv nio jäspade han för fullt. Till slut somnade han i min famn vid halv elva och sov till tolv. Just nu är han hos mormor. Jag har sovit en stund och ska nu hälsa på min vän dammsugaren. Det är så dammigt här hemma hos oss.

2 kommentarer:

Kriss sa...

Hej länge sedan sist!
Sova mitt på dagen så där (bebis? ;-)låter underbart. Har själv haft sådana dagar den här veckan då jag har varit sjuk.
Kram kristin

Cam sa...

Hej...goa unge, han har ju sån fångande, charmig blick denna goa lilla herre. Storstädade igår, så nu är mina dammråttor väck, sen jag skaffade vovve för man städda hela tiden tycker jag. Kram Cam