onsdag 21 maj 2008

Vikarie?

Känner att jag är på toppenhumör idag eller ikväll. Det verkar inte helt mörkt på arbetsfronten som jag trodde. Lärarjobb är ju bara att glömma i sommar (eftersom lärarna inte har elever under sommaren...) och fritidspedagogjobb kan ju också bli svårt. Vet ju själv hur vi pusslade med personal för att slippa ta in vikarier. Allt för att spara in pengar åt kommunen och skolområdet. Visade det sig i lönekuvertet sen? Skulle inte tro det.. Knappast!
Mamma tjatar om att jag borde söka jobb inom äldreomsorgen men jag vägrar torka bajs på vuxna människor, det räcker med att man gör det dagligen på Agaton.
Hur som helst. Nästa vecka ska jag träffa en rektor och prata vikarejobb. Jag har sökt en förskollärartjänst i hennes skolområde men det här samtalet gäller vikariejobb också. I går ringde jag till 8 skolor och presenterade mig och skrev upp mig på deras vikarelistor. Flera av de jag pratade med sa att det är svårt att få tag på vikarier så möjlignheten att man kan få jobba ser ju ganska bra ut. Jag betonade att jag är jättesugen på att börja jobba igen, att jag ser fram emot det så jag hoppas, hoppas på att få hoppa in som vikarie.

Inga kommentarer: