fredag 30 maj 2008

Nytt jobb?

I onsdags var jag på två anställningsintervjuer. Det gäller jobb som förskollärare i Östersunds kommun. Alltid lite nervöst att gå på anställningsintervjuer men jag kände att det är bra med den erfarenheten. Man blir faktiskt bättre och bättre för varje gång på att svara på kluriga frågor. Jag brukar tänka att får jag inte jobbet så har jag i alla fall fått träna på en till anställningsintervju. Det ger bra erfarenhet till nästa tillfälle. Båda intervjuerna gick bra. På den första fick jag träffa en person, rektorn. På nästa intervju var vi fyra personer. Två rektorer, en representant från facket/arbetsplatsen och jag. Båda intervjuerna gick bra. Det första jobbet blev jag erbjuden efter intervjun så där ska rektorn tänka över min begärda lön. På den andra intervjuen sa de att de skulle hålla i fler intervjuer så de skulle höra av sig i slutet av nästa vecka. Sent på eftermiddagen ringer rektorn och säger att de vill erbjuda jobbet till mig. Hon hade ringt upp min referens i Karlstad och han hade bara positiva saker att säga om mig. Vilken pärla! hade han sagt! Sånt värmer! Ska nu ta mig en funderare på vilket jobb som passar bäst. I slutändan så hänger det på lönen. Blir spännande att se om jag får det jag vill ha. Håll tummarna.
I går jobbade jag som lärare i en 1-2:a på en skola här i stan. Det var jättekul. Trevliga barn och personal. Ska jobba i en 1:a på samma skola på måndag. Härligt att få komma ut i arbetslivet igen.

Inga kommentarer: