måndag 5 maj 2008

Oliver 4 år idag!

Idag fyller min systers son Oliver 4 år! Tänk vad tiden går snabbt.
Jag och Agaton tog en promenad ner på stan på förmiddagen för att köpa världens bästa kapitelbok till honom, nämligen Sandvargen. Kollade på Domus, Akademibokhandeln och Bokia men den fanns ingenstans. På Bokia talade expediten om att den var slut på förlaget. De hade bara samlingsvolymen inne med alla tre böckerna om Sandvargen men priset var lite väl saftigt så jag avstod. Tycker att det är mysigare att köpa varje bok för sig och jag har ju nummer två i serien hemma åt honom så jag ska försöka få tag på första boken på nån av internetbokhandlarna. Det blir nog lättare. Vi köpte en Alfonsbok istället för Sandvargen.

Jag försökte få Agaton att sova innan vi skulle åka upp till kalaset men han hann bara sova en halvtimme innan det var dax att sätta sig i bilen. Han var trött och gnällig resan upp så jag trodde att han skulle somna om när vi kom fram. Väl framme la jag honom i vagnen för att han skulle sova en stund till men det var omöjligt. Han skrek som en stucken gris så då fick han vara uppe istället.
Oliver fick en bok om cowboys av grannfamiljen och gissa om han blev överlycklig!!!! Han frågade om allt i boken och ville visa allt som fanns att se på i den. Att äta korv med bröd och dricka saft hade han knappt tid med. Det var svårt att toppa den presenten så jag väntade med våra paket till kaffet inomhus.


Trodde att Oliver kanske skulle bli besviken över böckerna från oss men där fick jag fel. Han gillade dem jättemycket. Förutom Alfonsboken fick han en bok som hette Lill-Zlatan och morbror... (Kommer inte ihåg nu vad den hette?) Vi pratade om hurvida Lill-Zlatan är en kille eller en tjej. Oliver trodde att det var en tjej, kanske på grund av kläderna och frisyren. Det visade sig att det var en tjej, Ella tror jag att hon hette..

Oliver fick också ett örngott som jag broderat hans namn på. Oliver tyckte att det var fint.


Oviksfjällen som utsikt när man ska sätta sig i bilen hem. Inte illa.

När vi kom hem igen var det mat och nattning för Agaton. Jag och John har kollat in finalprogrammet av 100 höjdare på kanal 5. Jäklar vad jag skrattade! En värdig vinnare blev det till slut, fast det känns ju som att juryn redan hade bestämt sig för vem som skulle vinna från första ögonblicket de såg honom.

4 kommentarer:

LIB sa...

hej! Boken heter lill-zlatan och morbror raring. verkligen roligt med nya böcker för oliver är en riktig bokslukare. Ifall jag läser färre än 2 böcker vid nattningen blir han jätteledsen! Vi hade tur med sol men synd att det blåste lite för mycket. Ser fram emot att träffa dig och wicktoria till helgen!? kramar syrran

Fettoklubben sa...

Oj vad du är händig

LIB sa...

Oliver sover på det fina örngottet nu! kram ses

Supermamsen Green World sa...

TiPS"

mAN KAN KÖPA BEGANANDE BÖCKER SOM ÄR SOM NYA PÅ LOPPIS FÖR EN SPOTTSYVER