måndag 18 februari 2008

Bokrea!

Snart börjar bokrean! Jag älskar bokrea. Det är så roligt när katalogerna trillar in genom brevlådan och man får sitta och kolla in vad man vill köpa.
Jag är inte en sån som hänger på låset klockan tolv när de smygöppnar. Snartare en som väntar några dagar så jag slipper trängas med alla gamla tanter. Det är roligare att kolla runt utan en massa folk som ska tokfynda.
Nu när man blivit småbarnsförälder är det ju roligt att kolla in vad de har för barnböcker också. Jag lovar att inte handla för mycket på årets rea. Man har ju ingen fet plånbok som föräldraledig. Dessssutom brukar jag ju klaga inför John om att vi har alldeles för många böcker i bokhyllorna..

3 kommentarer:

Cam sa...

Hej! Kom att tänka på dig när katalogen från Bokia damp ner i brevlådan om alla bokfynd man kan göra under rean. Titeln "1001 filmer du måste se innan du dör" hette en bok. Den känns som gjord för dig Naranja=) Själv ska jag nog köpa ngn hundbok, typ: stora boken om hundar..som ett slags hundlexikon. Håller med dig, jag väntar gärna en dag eller två med än att trängas med en massa folk i en trång affär. Har aldrig fattat charmen med det. Kram Cam

Mikaela sa...

jag ska fynda nån bra bok om trädgården =) och nått till O&N. letade efter Alfons som O gillar mkt nu, men såg inte en enda Alfonsbok...

Cam sa...

Tips! Var inne och kollade på Bokus.com, där kan man beställa rea böcker med, men en del var mycket dyrare än hos Bokia. Så det lönar sig att jämföra priser. Kram C