tisdag 5 juni 2007

Box 21

Är helt insnöad i läsning nu. Läser en jättespännande bok som heter Box 21. Den är skriven av Roslund och Hellström. Boken handlar om knark, trafficking och polisjobb. Kan rekommendera den varmt. Författarna har även skrivit boken Odjuret som också den är superbra. Här får ni några boktips på böcker att läsa i sommar:


  • Lasermannen av Gellert Tamas. Författaren Tamas är en av få som träffat lasermannen och intervjuat honom. Boken beskriver också hur samhället var i Sverige vid den här tiden för mordförsöken.


  • Sanningen är en sällsynt gäst av Lars Borgnäs. Handlar om mordet på Catrine Da Costa som man tror mördades av obducenten och allmänläkaren. Skriven av en journalist som kollar upp fallet. Superbra bok! Får 5 av 5 i betyg av mig.


  • Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist. Handlar om en vampyrunge. Låter kanske inte så bra men det är bra. (John gillar inte min beskrivning av boken. Vem blir sugen att läsa en bok som handlar om en "vampyrunge"? frågar han. Ok, det kanske inte låter så lockande. ) Ok, boken handlar om att man hittar en kropp som är tömd på blod. En tolvårig pojke som är mobbad faschineras av mordet. Pojken upptäcker också att det flyttat in en tjej i huset intill honom, en tjej som inte är som andra barn, utan just det, hon är en vampyr!

  • Hanteringen av odöda. Också den är skriven av John Ajvide Lindqvist. Handlar om vad som händer en sommar i Stockholm när de döda vaknar till liv.

  • Rensa i röran av Karen Kingston. När man läst boken vill man rensa ur hela sitt hem! Otroligt inspirerande bok som får en att ifrågasätta alla saker man har samlat på sig i sitt hem.

Ja, de var några av de böcker jag kan rekommendera och alla finns på pocket så ut och inhandla lite läsning. Nu vill jag ha boktips av er!! Alla måste lämna minst ett varsitt. Kom igen nu och skriv!

Naranja

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Hanna Graafs "det ska bli mig ett sant nöje att döda dig" - jättebra bok tyckte jag! Och böckerna "svek" och "saknad" är också jättebra, har tillfälligt hjärnsläpp just nu så jag kommer inte på vad hon heter som har skrivit dom. en hon iaf. med dubbelt efternamn - trooooor jag!

Cam sa...

Heej! Kul med bok tips...det är liksom en du grej! Är ni back in Värmland eller? Gillade oxå vägskylten med hönan mm...jätte skoj du fotta den. Måste ses jätte snart..tänker på er! Kram Cam