måndag 11 juni 2007

Bomberna anfaller!

Lillkillen äter som en häst just nu. Gnäller och äter. När jag tror att han kanske är trött så är det mat han vill ha. Försöker bädda sängen på morgonen men han gnäller så jag får ge honom mer mat istället. Jag försöker diska och småpratar med honom under tiden där han ligger i sin babysitter men då bara gnäller han. Gissa vad han vill? Jo, äta lite mer. Tar mig äntligen ut på promenad in mot stan på eftermiddagen och träffar på C och lille S från föräldragruppen. Vi pratar om att barn runt tre månader växer och utvecklas mycket och för det krävs mer mat. Jo, jag har märkt det.. Inne på stan går jag till Twilfit för att kolla in deras utbud av amningsbh:ar. Alla amningsbhar blir så stora i ryggen så jag vill hitta en som sitter bra runtom, en i storlek 70. Har försökt hitta min storlek på andra affärer men -"den storleken finns inte" har de sagt överallt. Tjejen på Twilfit tyckte att det lät konstigt när jag berättade det för enligt henne är min storlek bland de vanligaste. Just det tänker jag..
Letade efter storlek 70C på Twilfit.
-Den är slut, säger hon. Prova 70D istället.
Kommer till provhytten och provar. Den är för liten!
Kommer hem 330 kronor fattigare med en bh i storlek 70E! 70E! Ni tjejer som fattar bhsystemet inser vad det betyder.. Synd att man inte kan få lägga 330 kr på nåt roligare än en simpel amningsbh. De är ju inte speciellt snygga.
Tjejen i butiken berättade om en kompis till henne som fått barn och som gått från 70A till 70E så jag ska väl vara glad att jag inte behöver större än så här. Alltid nåt att vara glad för.
I morgon ska jag och Agaton på babymassage. Ser fram emot det!

2 kommentarer:

Mikaela sa...

ja jisses vad brösten växer under amningen... men sen krymper dom - vänta du bara ;)) fast det är ju så mysigt att amma och det är ju det vi har dom till (mest iaf) så det gör inget! tycker inte jag iaf. har du börjat tappa håret än? fy vad jag led när det sedan skulle växa ut... var helt stubbig på vissa ställen!!

Naranja sa...

Nja, tyckte att jag tappade hår efter nån vecka, drog och drog och det lossnade massor med hårstrån, men det kanske kommer att lossna mer? det är bara att vänta och se, spännande!
narre