söndag 10 juni 2007

varm lördag

Lillkillen pratar med oss! Vad han säger vet vi inte..
Han kan också se allvarlig ut.

Huva vad varmt det är!! Idag har det varit 30 grader i stan men Agaton har klarat det bra. Jag och John tog en promenad in till stan och strosade lite i köpcentret. Skönt att det var svalt där inne. Köpte inget nödvändigt. Kollade på skor men hittade inga extra fina som var värda att köpas. Vi blev lite hungriga och stannade på Harrys och åt mat. De hade skön uteservering och vi satt i skuggan och käkade. Agaton sov ganska länge, fick sen mat och satt nöjd och glad med oss. Dessutom charmade han servitriserna som gullade med honom. Jag åt laxburgare med ugnsrostade grönsaker och John åt kycklingfoccacia. God mat var det! I kväll kollade vi på film. The departed smed Leonardo Di caprio och Jack Nicolson som John har köpt. Filmen var blodig men bra. Agaton somnade i famnen och jag lade aldrig honom på sängen eller i hans babysitter utan han fick sova kvar i famnen. Nu sover han i Johns famn och han har sovit nu i flera timmar. Annars om man lämnar honom så vaknar han alltid efter ett tag. Det är nog kroppsvärmen som gör att han sover så bra, fast jag tycker att han borde vakna eftersom det blir så himla varmt. Kroppsvärmen plus sommarvärmen gör ju att det blir svettigt men han gillar tydligen det varma..

1 kommentar:

Unknown sa...

Jaså ni, så ni har varit å ätit den goda maten på mitt arbete! Det är den jag står och vevar ihop i vanliga fall, när jag inte är hemma å gullar med lillen. Han stormdiggar förövrigt handdockan, kan knappt slita blicken från den. Jag tror det är ögonen. Han brukar fastna för leksaker med markanta ögon.
Det är en fin gest från kommunen detdär med handdockan, men oerhört onödig...
Hejsålänge i värmen! Vi ses på tisda´!

Lina å Sigge