måndag 7 maj 2007

kläder från förr..


Kan inte förstå vad mycket kläder Agaton har! Tycker ju inte att vi har köpt särskilt mycket men det finns hur mycket som helst i garderoben. När jag var hemma i Östersund i julas gick jag, mamma och syrran ner till mammas förråd i källaren och letade fram alla gamla kläder från 70-talet. Mycket var bara att slänga för resåren hade släppt och de var allmänt sunkiga efter att ha legat så länge i en kartong. Mamma hade svårt att släppa taget men jag tror att när hon såg hur mycket hon sparat så gjorde det inte så mycket att kasta det som inte var fräscht. Jag och syster Wicktoria skrattade gott åt neonoverallerna vi hade på åttiotalet! Tog med mig massor av kläder hit till Karlstad och nu efter att vi fått Agaton har jag tittat på kläderna igen. Det finns mycket klänningar och små volangtröjor så nu står hoppet till dig Wicktoria om de kläderna ska bli använda nåt mer. Ja, man kan ju hoppas att vi får fler barn också men just nu har vi fullt upp redan. Ser fram emot när Agatron blir lite större för då ska blir det utsvängda jeans och cool manchesterjacka som gäller för honom.

Inga kommentarer: