onsdag 16 maj 2007

Skratta och sova..


Dagarna går och Agaton blir större och större. Idag var jag och Agaton till barnmorskan för efterkontroll ocgh sen slank vi in på BVC som är i samma hus som mödravården. Bytte blöja på honom och vägde honom. Idag väger han 5615 gram.
Måste säga att Agaton är en mysig liten kille. För det mesta är han glad och skrattar ofta, tyvärr är clownerna i mobilen ovanför skötbordet roligare än mamma och pappas ansikten. Åt oss skrattar han inte så värst mycket, tittar intresserat och bjuder på leenden då och då. Han tycker nog att vi ser konstiga ut, och det gör vi väl! Tänk om man skulle få ett leende varje gång han tittade på oss som han gör med sina vänner clownerna som han ler och skrattar åt varje gång han kommer på skötbordet!! Ska försöka fånga hans skratt med kameran, just nu känns det som om vi har 1000 bilder på honom när han sover på olika ställen.
Han har börjat suga på handen nu också. Alltid den högra. Funderar på om det betyder att han blir högerhänt?

2 kommentarer:

Cam sa...

Guuuuu va söt han är lilla Agaton/Cam

Unknown sa...

Hej, man tar ju sjuuuukt mycket bilder, vad ska man göra med alla....??????Det går ju inte att klistra in alla i album, då väljer man ju de bästa, jag har jätte svårt att radera bilder, får lite dåligt samvete... :( ?Molly har varit magsjuk i en vecka nu, det är jobbigt, hon är som en liten trasa helt utan energi, hon försöker ändå att vara glad.Jag ska aldrig mer säga att hon är jobbig när hon är överallt o ingenstans, det är ju så barn ska vara, nu vill jag inget hellre än att hon ska vara överallt. Appropå leenden, de allra finaste ger Molly till Helga, så har det alltid varit, varken jag eller Björn kan locka fram dom, bara Helga, Syskon kärlek kanske.
Ha de, kram från mig/Erica.