torsdag 24 maj 2007

Tågresa

Så här gullig kan man vara när man ska åka bil.
Som kattälskare kunde jag inte motstå att ta kort på den här katten som bodde på Ann-Sofie och Håkans gård. Så otroligt fin var den!
Killarna träffas för första gången! Allt gick väldigt lugnt till. Om ett år är det nog mer livat när de här grabbarna möts.
Ann-Sofie och stora killen Albin som är sin pappa upp i dagen. Tyvärr fastnade inte pappa Håkan på bild.
Ann-Sofie har en pratstund med Agaton.
Killarna ligger på golvet. De är ganska lika varandra tycker jag, men man ser på lårstorleken att Albin är två månader äldre än Agaton.

Resan upp norrut gick jättebra. J skjutsade oss till tågstationen och hjälpte upp på tåget med vagnen och alla saker. Jag hade med barnvagnen, stor ryggsäck och bilbarnstol men det gick bra att få med allt. Agaton sov hela vägen till Stockholmoch när det var en kvart kvar av resan fick jag väcka honom. Han fick mat och ny blöja och sen var vi framme. Jag väntade till sist och kunde sen lasta av i lugn och ro. Satte Agaton i bilbarnstolen och satte den i barnvagnen. Vi fick vänta en timme i stockholm på nästa tåg mot Sundsvall, då passade jag på att äta lite på ett matställe. Sen tog vi nästa tåg till Sundsvall. Agaton var lite eftermiddagsgrinig men allt gick ändå bra. Väl framme i Sundsvall möttes vi av min kusin Marlene. Vi promenerade in till stan och tog en fika på ett mysigt Marockoinspirerat ställe. Pratade mycket om bröllop eftersom Marlene ska gifta sig i sommar med sin älskling Tony. Vi hann också med ett besök på en barnaffär och Agaton fick en rolig mobil föreställande en jätteskalbagge att hänga i taket och en skallra. Tack Marlene!
När Ann-Sofie kom med bilen för att hämta upp oss hann Agaton vakna så det blev lite kaos men att kramas, få in barnvagnen i bilen, amma mitt på gatan för att lugna Agaton, backa bilen så den inte skulle stå i vägen för annan trafik, lasta in bilbarnstol och väskor i bilen och säga hej till Tony och Lukas (deras son) som kommit för att hämta upp Marlene och sen säga hej då till dem. Pust!
Det var jätteroligt att få komma hem till Ann-Sofie, Håkan och Albin. Albin var en glad prick som skrattade mycket och som tittade på allt som hände runtomkring. Jag såg stor skillnad på Agaton som bara är två månader och Albin som är fyra månader!
På tisdagen tog vi det lugnt. Pratade mycket om hur livet som förälder är. Det är ju så kul att träffas och vi har ju inte sett varandra sen i somras så det var extra roligt. Vi hann med en liten promenad ute också och sen åt vi mat innan vi tog bilen till tågstationen. Tog mittlinjetåget till Östersund och där kom mammas sambo Åke och mötte mig. Min mamma jobbade men det var då en glad mormor som kom hem efter nio på kvällen för att få träffa Agaton igen...

1 kommentar:

Mikaela sa...

ha en härlig tid hemma i Östersund!!