torsdag 3 maj 2007

Mamma och barnträff


Nu har många veckor passerat och äntligen har alla bebisar kommit!! Vi träffades och åt mat hemma hos mig och det snackades förlossningar och hur det är att helt plötsligt vara mamma.. Några längtade tillbaka till tiden som gravid och andra var nöjda med att den stora magen är borta och att känslan av att få hålla sitt barn har infunnit sig. Det var också prat om att sys eller inte sys, blod, svett och tårar, nakna kvinnor, ömma bröstvårtor, den underbara lustgasen och papparollen. När vi ätit och pratat i timmar började några bege sig av hemåt. Då kom vi på att vi ju måste dokumentera våra kids! Sagt och gjort, vi började rada upp dem på sängen.. Agaton är killen i mitten med randig tröja.

Här är full aktivitet! Killarna och tjejen hade inte så mycket emot att ligga brevid varandra verkade det som. Några slumrade och brydde sig inte så mycket om vad som var på gång, andra grinade illa efter en stund!


L håller en lugnande hand på lille S som inte gillar att ligga på rad bland en massa andra barn. Varför ska man ligga så här? verkar S tycka. Morsorna är knäppa!!



Mammorna M och C kollar in kidsen. L fotograferar.


Så här blev det till slut! Härlig samling barn, eller hur!!

3 kommentarer:

Chrissy sa...

Hej,
vad fina kort det var på alla söta bebisar!
Tack för den goda maten, det var en jättemysig eftermiddag. Vi måste göra om det snart.
Kram Sami och Chrissy

Anonym sa...

den var en fin hemsida din mor har gjort det är din mammas kusin som skriver..vi syns snart på mitt bröllop i juli jag är så nyfiken på dej ..

Unknown sa...

Heeej, va kul att se din lilla baby, han ser helt ljuvlig ut, lilla Agaton.Jag bara älskar den första tiden med en liten ny baby, det känns som Molly kom för en månad sen, men verkligheten säger att hon är 9mån, en underbar liten knul som man bara vill gosa med, Helga kan vara 1år men där säger verkligheten att hon nu är 4år, uppkäftig som få och med läppstift som största intresse, och att säga mallgroda(som dom gör i Madicken), men ändå helt underbar, livet har en mening, eller hur?
Jag kommer att kolla din blogg och hålla mig uppdaterad, kram i massor från mig/Erica.