måndag 12 november 2007

babysim..

Idag var vi på vår näst sista babysimning. Ja, det kommer väl att bli fler men vi har betalat för 8 ggr och idag var det den 7:e gången. Jag var på väg att vända när vi kommit en bit på väg till badhuset för Agaton var så missnöjd. Han är hungrig, han är för trött, tänkte jag. Men vi fortsatte och efter ett tag lyfte jag upp honom ur vagnen och då blev han tyst och lugn. När vi kom ut till barnpoolen var det bara 4 personer i vattnet. H, L och lille S från föräldragruppen plus simläraren. Lugnt och skönt alltså, inte som förra veckan när det var så många i vattnet. Vi gjorde tre dyk och det gick bra. Jag frågade simläraren om hur fort bebisarna glömmer dykkommandot och hon sa att de kan glömma bort det på tre veckor. Förra gången fick ju Agaton så många kallsupar när han dök så jag trodde att han kanske hade glömt bort allt men inte idag. Nu när det var lugnt i vattnet så blev han mer fokuserad på mig och det jag sa till honom.
Det var kul att träffa alla igen. Vi fikade och pratade om blåtiror, bebisarnas nattsömn och bilbarnstolar. Agaton fick banan och somnade sen i vagnen efter en stund i famnen. Jag är glad att jag inte vände och gick hem för det var en bra måndag.

2 kommentarer:

A L V A S - P A P P A ! sa...

Babysim är gött!! Alva älskar det! Inne på tredje kursen nu o tror tyvärr inte det finns fler påbyggnader.

Naranja sa...

Alvas pappa: Oj, jag visste inte att det finns påbyggnadskurser. Det låter ju toppen.