torsdag 8 november 2007

Kvällstankar

Sitter och slötittar på svenska serien Labyrint på Tv4. Den är ganska bra men jag har svårt att koncentrera mig. Idag städade jag. På riktigt. Inte bara det dagliga som man gör om och om igen. Jag plockade bort saker, dammtorkade, dammsög, torkade några golv, diskade, städade badrummet, sorterade saker. Allt för att göra riktigt fint i lägenheten så att nån ska nappa. Vi vill ju gärna få den uthyrd från 1 januari så vi slipper betala hyra för januari när vi inte ens kommer att bo här då. Hyresvärden hade annons i tidningen för några dagar sen och idag var det folk här och kollade. Det blir spännande att höra om det var nån som ville ha den. Det borde ju inte vara svårt för lägenheten är ju jättefin.

Är home alone för John är ute med jobbet och äter en sen middag efter innebandyträningen. Jag och Agaton var inte sämre utan drog till en kompistidigare i kväll. Hennes två söner blev så glada när Agaton kom. De sprang upp på sina rum och hämtade en massa leksaker till honom.

På söndag är det fars dag. Jag har fixat fin present till Agatons pappa. Brukar alltid ha svårt att hitta presenter till honom. Tycker att han har allt. Men den här saken var klockren till honom! Kanske kommer det ett kort här på bloggen på söndag. Min egen pappa, världens bästa, har jag inte köpt nåt till än. Skäms på mig! Det fixar jag i morgon.

God natt på er. Skriv nu kommentarer.. Vad ska ni göra i helgen? Kanske kan vi slå det tidigare kommentarrekordet på 7 kommentarer. (tror att det är 7 som är det nuvarande)

4 kommentarer:

Nettan sa...

Hejsan!
Ja vi har inte gort så mycket i helgen då bilen har varit paj.Söndag förmiddag fick Kenneth till bilen. Senare fick vi besök av Marlene,Tony och Lukas och senare for vi till min pappa och sa grattis på fars dag och åt tårta.

Nettan sa...

Hejsan!
Hur kan du få så många som lämnar kommentarer på din blogg. På min blogg är det ju bara du. Vet ej om folk tycker att det är jobbigt att fixa användarnamn och lösen.

Naranja sa...

Nettan: Ja du.. Jag önskar att fler skulle skriva. Det är mest kompisar som skriver just nu. Wicktoria skriver inte kommentarer för hon har bara jobbdator och kan inte logga in säger hon. Jag skulle vilja att tex mamma skrev kommentarer men hon gör det inte. Tråkigt tycker jag. Jag vet att många inte lämnar kommentarer för att de inte vet VAD de ska skriva. Jag blir glad bara folk skriver. Vad de skriver spelar mindre roll. Men skiver de kommentarer vet jag ju att de läser. Du får gå in på andras bloggar och lämna kommentarer så du får fler läsare är mitt tips. Eller så är det som du skriver att de tycker att det är jobbigt att logga in med användarnamn. men man använder ju sin mailadress och är man inloggad så kan man ju lämna kommentarer på andra blogspot-bloggar också. Kämpa på med inläggen så kommer det nog fler kommentarer. Du får tjata på brorsan, mamma, pappa och andra att skriva!!
Kram Naranja
Naranja

Cam sa...

Hej!
Han är för go er lilla goding. Tor gaton kommer bli värsta charmiga linslusen...men det är han nog redan=).....Det var kul att ses senast..kolla in på min blogg vad fint mitt skrivbord blev nu tack vare hurtsen från er, See you soon!Kram Cam