tisdag 13 november 2007

En bra dag utan gnäll..


Jag och Agaton har haft en urmysig dag idag. På förmiddagen tog vi en promenad. Han sov sedan länge i vagnen ute. Jag gick in, läste dagens Metro, drack nybryggt kaffe och lagade lunch. Så härligt det var att sitta i lugn och ro i ett tyst kök. När han vaknade fick han mat och sen gick vi till M för att gå en långpromenad. Vi blev sittandes hemma i deras hall och skrattade åt Agaton och L som satt och småskrek åt varandra på golvet. När vi till slut kom iväg på promenaden skrek Agaton som vanligt i vagnen. Han fick då sitta upp ett tag och då slutade brölandet. När han hade jäspat ett antal gånger fick han ligga ner igen. Skrikandet fortsatte med högre kaliber men den här gången fick han ligga kvar. Efter ett bra tag tröttnade han och somnade. Så jag känner att det vore bra om man kom ut på promenad varje dag så att han lär sig att somna i vagnen. Det skulle han ju lära sig snabbt men tyvärr är det väl jag som stoppar honom från det genom att plocka upp honom när han nästan kräks av allt skrikande och gråtande..
På vår promenad överraskades vi av världens snöoväder. Först kom små flingor, sen större och större. Till slut kunde man nästan inte titta för flingorna hade förvandlats till små, små hårda kulor.. Nästan som minihagel.
På eftermiddagen har jag lagat lite barnmat och lekt med Agaton. Han fick nyss ett låångt bad. Nu är han gnällig så jag ska fixa välling och sen är det bok och godnatt för hans del. Kortet är från igår när J nattade honom.

Inga kommentarer: